مراجعه 760 نوآموز اردبیلی به پایگاه های سنجش سلامت در هفته اول

اردبیل (پانا) - رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی اداره کل آموزش وپرورش اردبیل از مراجعه 760 نوآموز درهفته اول سنجش سلامت به پایگاه های سنجش دراستان اردبیل خبر داد.

کد مطلب: ۹۲۴۷۵۲
لینک کوتاه کپی شد
مراجعه 760 نوآموز اردبیلی به پایگاه های سنجش سلامت در هفته اول

محمد شفاهی در گفت و گو با خبرنگار پانا در اردبیل افزود: جایدهی صحیح نوآموز در نظام آموزشی کشور ، بررسی میزان شیوع اختلالات جسمانی و روان شناختی کودکان بدو ورود به دبستان ، ارائه راهنمایی های بهداشتی ، آموزشی و روانشناختی به والدین کودکان و بسط و توسعه عدالت آموزشی و رعایت حقوق شهروندی از اهداف این طرح می باشد.

او با بیان اینکه از شروع این طرح 760 نوآموز به پایگاه های استان مرجعه کرده است ،تصریح کرد : تعداد 11 پایگاه سنجش بصورت ثابت و سیار در استان به ارائه خدمات به خانواده ها اقدام می کنند که 5 پایگاه از آنها در اردبیل و حومه و 6 پایگاه نیز در شهرستان ها ی (پارس آباد ،گرمی، خلخال ، مشکین شهر، بیله سوار و اصلاندوز ) فعالیت می نمایند.

رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی اداره کل آموزش وپرورش استان گفت : طرح سنجش پیش دبستانی نیز در نواحی یک، دو اردبیل، مشگین شهر، خلخال، پارس آباد و گرمی در بین نوآموزان مراکز پیش دبستانی شهری وابسته به آموزش و پرورش اجرا خواهد شد.

شفاهی بیان کرد : علیرغم پراکندگی جمعیت دانش آموزی استان در مناطق شهری و روستایی و عشایری ، س نجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی با پوشش 100 درصدی در استان در حال اجرا می باشد.

او همچنین از فعالیت 22 مدرسه مستقل و 20مدرسه ضمیمه در استان خبر داد وگفت داد :تعداد 1531 نفر دانش آموز در مدارس ویژه و 450 نفر در مدارس تلفیقی استان در سال تحصیلی 98-97 مشغول تحصیل بوده اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار