کمیته بازرسی و نظارت بر مشاورین املاک در اردبیل تشکیل شد

اردبیل (پانا) - معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری اردبیل از تشکیل کمیته بازرسی و نظارت بر مشاورین املاک خبر داد و گفت: تاکنون ۲۷ موسسه داوری در استان راه‌اندازی شده است.

کد مطلب: ۹۲۴۷۲۴
لینک کوتاه کپی شد
کمیته بازرسی و نظارت بر مشاورین املاک در اردبیل تشکیل شد

یوسف خدادادی در جلسه کانون موسسات داوری با اصناف، مشاورین املاک و خودرو در اردبیل اظهار داشت: به منظور بررسی راهکارهای بهره‌مندی بیشتر از ظرفیت نهاد داوری بایدضوابط در این حوزه رعایت شود که درج مراجعه به نهاد داوری در تنظیم مبایعه نامه‌ها و قراردادهای مالی شرط استفاده از مزیت نهاد داوری است .

او با اشاره به اهمیت و مزایای استفاده از نهاد داوری گفت: شرط برخورداری از مزایای نهاد داوری اضافه کردن بند مراجعه به این نهاد در زمان تنظیم قراردادهای مالی و مبایه نامه‌ها به ویژه در مشاورین املاک و خودرو است .

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان افزود: در صورت درج استفاده از نهاد داوری طرفین می‌توانند در زمان بروز اختلاف احتمالی بدون مراجعه به محاکم قضایی مورد اختلاف را در موسسات داوری مطرح کنند تا در سریع‌ترین زمان و کم هزینه‌ترین روش نسبت به رفع اختلاف آن اقدام کنند .

خدادادی با تاکید بر لزوم استعلام مشاورین املاک از منابع طبیعی، شهرداری، جهاد کشاورزی و راه و شهرسازی قبل از تنظیم قرارداد بیان کرد: باید نوع زمین از حیث مرتع، کشاورزی، تغییر کاربری، حومه بودن و غیره احراز شود تا پس از تنظیم قرارداد طرفین با مشکلی روبه‌رو نباشند .

او از تشکیل کمیته بازرسی و نظارت بر مشاورین املاک خبر داد و گفت: این کمیته ضمن برخورد با مشاورین املاک غیرمجاز با هر گونه موارد تخلف در مشاورین املاک دارای مجوز نیز طبق قانون برخورد می‌کند .

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان از راه‌اندازی شعبه واحد مصالحه در اتحادیه مشاورین املاک به منظور حل و فصل اختلافات قبل از مراجعه به محاکم قضایی خبر داد و افزود: 27 موسسه داوری در استان راه‌اندازی شده و آماده ارایه خدمت به مراجعه‌کنندگان هستند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار