امام جمعه اهر: تلاوت قرآن باید منجر به فهم و عمل به مفاهیم آن شود

اهر( پانا) - مراسم اختتامیه طرح ملی حفظ جزء سی ام قرآن کریم و افتتاحیه کلاس های اوقات فراغت کانون شهید فهمیده با حضور امام جمعه شهرستان اهر و مدیر آموزش و پرورش اهر، رییس اداره اوقاف اهر و خانواده های دانش آموزان قرآنی برگزار شد.

کد مطلب: ۹۲۴۷۱۸
لینک کوتاه کپی شد
امام جمعه اهر:  تلاوت قرآن باید منجر به فهم و عمل به مفاهیم آن شود

آیت الله حاجی زاده در مراسم اختتامیه طرح ملی حفظ جزء سی ام قرآن کریم و افتتاحیه کلاس های اوقات فراغت کانون شهید فهمیده اهر ضمن تبریک هفته قوه قضائیه و تجلیل از شهدای حادثه 7 تیر گفت: بر اساس آموزه های قرآنی ما آموخته ایم که "مداد العلما افضل من دماء الشهدا". وی با اشاره به افتتاح و نامگذاری دارالقرآن پیامبر اعظم (ص) در سال مزین به این نام، خدمات دارالقرآن را در سال های اخیر برای دانش آموزان را مفید و قابل ستایش دانسته خاطر نشان ساخت: تقدیر از چهره های قرآنی باعث مباهات و افتخار مسئولین باید باشد.

وی ادامه داد: سبک زندگی صحیح و مناسب باید برگرفته از مفاهیم و اصول قرآن و عترت باشد و در این صورت است که انسان از فرش به عرش و از زمین به آسمان سفر خواهد کرد و بهره گیری از الگوی زندگی بزرگان و چهره های ماندگار قرآنی از جمله آیت الله طباطبایی و تفسیر المیزان این مسیر را آسان تر و شیرین تر خواهد کرد.

رمضان پور، مدیر آموزش و پرورش اهر نیز در این مراسم ضمن اظهار خرسندی از حضور در جمع مربیان، فعالان و چهره های قرآنی شهرستان اهر و تقدیر از زحمات مدیران کانون های شهید فهمیده و عفت و دارالقرآن های پیامبر اعظم (ص) و حضرت معصومه (س)، قرآن را کتابی راهگشا و معجزه جاوید پیامبر اسلام دانسته خاطر نشان ساخت: قرآن کشتی نجات بشر به سوی سعادت و تعالی بوده و نقشه راه نظام تعلیم و تربیت و تنها راه پیشگیری از مشکلات و آسیب های اجتماعی در این برهه حساس است.

این مقام مسئول ادامه داد: نقش قرآن در زندگی فردی و اجتماعی بشر انکارناپذیر بوده که بهترین راه و الگو را سر راه بندگان مومن می گذارد و آموزش و پرورش نیز بهترین بستر برای اشاعه و ترویج آموزه های ناب این کتاب آسمانی خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار