سفارت بریتانیا در تهران: متوجه هستیم که اوضاع اقتصادی در ایران در حال وخیم شدن است

تهران (پانا) - سفارت بریتانیا در تهران با صدور بیانیه‌ای ضمن آنکه بر تلاش اروپا برای دست یابی به راه‌حل‌هایی برای برقراری تجارت با ایران تأکید کرد نسبت به توقف اجرای تعهدات ایران در برجام ابراز نگرانی کرد.

کد مطلب: ۹۲۴۶۰۱
لینک کوتاه کپی شد
سفارت بریتانیا در تهران: متوجه هستیم که اوضاع اقتصادی در ایران در حال وخیم شدن است

سفارت بریتانیا در تهران در بیانیه‌ای که امروز (چهارشنبه) پنجم تیر ماه منتشر کرد، با اشاره به سفر اندرو موریسون، معاون وزیر خارجه انگلیس در امور خاورمیانه که دوم تیر در سفر به تهران با مقامات کشورمان دیدار کرد، نوشت: «وزیر مشاور در امور خاورمیانه دکتر اندرو موریسون در تاریخ 23 ژوئن (2 تیر 1398) وارد تهران شد. دکتر موریسون از این فرصت استفاده کرد تا مستقیما با همتاهای خود گفت‌‌وگو کند و شنوای دیدگاه‌ها و طرز فکر طرف‌های ایرانی باشد. او آمد چون ما نسبت به استفاده از دیپلماسی برای رفع اختلافات بین ملت‌ها و نیز کاهش تنش‌های خطرناک منطقه‌ای، متعهد هستیم. در همین راستا، وی نگرانی‌های بریتانیا درباره برخی از فعالیت‌های ایران در منطقه، همچون حمله اخیر به نفتکش‌ها در دریای عمان را مطرح کرد. ایشان همچنین بار دیگر تأکید کرد که بریتانیا برای حفظ توافقنامه هسته‌ای مصمم است تا ایران از مزایای اقتصادی ایران برخوردار باشد، تا زمانی که ایران نسبت به تعهدات خود در برجام پایبند باقی بماند.

در طول 4 سال گذشته از زمان بازگشایی سفارت بریتانیا در اینجا و سفارت ایران در لندن، ما از نزدیک با دولت ایران برای برطرف کردن مسائل باقیمانده دو طرف تلاش کرده‌ایم و سعی کرده‌ایم همکاری‌هایمان را - در حوزه تجارت، ویزا و مهاجرت و نیز ارتباطات مردم با مردم و نیز تعاملات دانشگاهی و فرهنگی - افزایش دهیم.

برجام یکی از مولفه‌های اصلی روابط ما با ایران و نیز صلح منطقه‌ای و جهانی باقی خواهد ماند.سفر دکتر موریسون به دنبال مسافرت‌های مقامات ارشد از فرانسه، آلمان و بازیگران دیگر بود که در جهت حفظ برجام انجام شد. مسافرت وی فرصتی بود تا با مقامات ایرانی گفت‌وگوهای شفاف و صریحی درباره مسائلی همچون پایبندی به برجام انجام شود.

ما متوجه هستیم که اوضاع اقتصادی در ایران در حال وخیم شدن است و در حال تلاش گسترده با ایران و شرکای اروپایی‌مان هستیم تا راه‌حل‌هایی پیدا کنیم تا بتوانیم از برقراری تجارت بین دو طرف حمایت کنیم - راه‌حل‌هایی که شامل هستند اجرایی کردن هر چه سریع‌تر مکانیسم مالی اینستکس. با وجود این، بریتانیا به شدت نگران برنامه‌های ایران برای کاهش تعهدات خود در قالب برجام است و قویا معتقد است اقدام ایران نسبت به توقف اجرای تعهدات برجامی خود به نفع هیچ یک از طرف‌های این توافقنامه منجمله خود ایران نخواهد بود.

تعهد ما نسبت به حفظ برجام - منجمله تعهد ما نسبت به برداشتن تحریم‌ها- واضح است. اما این بستگی به این دارد که ایران نسبت به اجرای تمام تعهدات خود در قالب برجام پایبند باقی بماند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار