ایستگاه جدید راه آهن در نزدیکترین مکان به شهر اردبیل ایجاد می‌شود

اردبیل (پانا) - استاندار اردبیل گفت: به دلیل وجود زیرساخت‌ها و قرار گرفتن در کنار بزرگراه، ایستگاه راه آهن میانه-اردبیل در سه راهی کورائیم که نزدیکترین مکان به شهر اردبیل است، ایجاد می‌شود.

کد مطلب: ۹۲۴۵۷۹
لینک کوتاه کپی شد
ایستگاه جدید راه آهن در نزدیکترین مکان به شهر اردبیل ایجاد می‌شود

اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل در جریان بازدید از محل ایستگاه جدید مسافری راه آهن میانه - اردبیل گفت: ایستگاه در حال اجرای راه آبی بیگلو که ایستگاه پایانی است به منظور بارگیری و استقرار تجهیزات واگن‌ها در نظر گرفته می‌شود.

او با بیان اینکه راه آهن اردبیل باید طبق جدول زمان بندی به اتمام برسد افزود: محدوده سه راهی کوراییم برای احداث ایستگاه مسافر به مساحت۱۰ هکتار زمین مطالعه می‌شود که بعد از کار کارشناسی و تملک اراضی توسط راه و شهرسازی و اعلام نظر نهایی مشاور در اختیار پیمانکار قرار می‌گیرد.

استاندار اردبیل اظهار کرد: در ایجاد ایستگاه جدید باید همه جوانب اعم از فنی، اقتصادی و معایب و مزایای مکان بطور دقیق مورد تحقیق و بررسی قرار گیرد.

بهنام جو پیشرفت فیزیکی ساختمان ایستگاه بارگیری را بیش از ۷۵درصد اعلام کرد و افزود:مصالح مورد نیاز ساختمان خریداری شده و بعد از محوطه سازی تکمیل می‌شود.

او افزود: حدود ۴۳ درصد پروژه تا پایان سال جاری آماده ریل گذاری است و عملیات اجرایی باید بصورت پیوسته پیشرفت داشته باشد.

استاندار اردبیل از عملیات اجرایی پروژه راه آهن میانه_ اردبیل ابراز خرسندی کرد و افزود: تمام کارگاه‌ها با حداکثر ظرفیت فعال هستند و در آینده نزدیک اعتبار لازم نیز به منظور تسریع در روند کار تزریق می‌شود.

بهنام جو اظهار کرد: در سال جاری حدود ۴۰۰میلیارد تومان از محل اعتبارات پیش بینی شده و فاینانس داخلی بانک ملی به این پروژه اختصاص داده می‌شود.

در این بازدید معاونین هماهنگی امور عمرانی، سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، فرماندار اردبیل، مدیرکل راه و شهرسازی و جمعی از مسئولین دستگاه‌های مرتبط به این پروژه حضور داشتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار