طرح رسیدگی الکترونیکی اسناد در ۲۱۰ بیمارستان دولتی انجام شد

اردبیل (پانا) - مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: در حال‌حاضر طرح رسیدگی الکترونیکی اسناد در ۲۱۰ بیمارستان دولتی در حال انجام است.

کد مطلب: ۹۲۴۵۷۷
لینک کوتاه کپی شد
طرح رسیدگی الکترونیکی اسناد در ۲۱۰ بیمارستان دولتی انجام شد

طاهر موهبتی در نشست خبری با اصحاب رسانه در اردبیل اظهار داشت: در حال حاضر طرح رسیدگی الکترونیکی اسناد در تمامی بیمارستان‌های دولتی ضرورتی اساسی است که در این زمینه هم‌اکنون در حدود 200 بیمارستان دولتی این مهم در حال اجرا و انجام می‌باشد .

او با اشاره به اینکه بیمه سلامت از سال 97 دو ماه و نیم بدهکاری به بخش خصوصی دارد، افزود: این سازمان حدود سه و ماه و نیم هم به بخش دولتی بدهکار است که طبق برنامه‌ریزی‌های در نظر گرفته شده و تزریق اعتبارات سعی بر تسویه حساب در آینده نزدیک است .

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران در خصوص صدور دفترچه برای مددجویان کمیته امداد گفت: قرار بر این بود تا مددجویانی که در شهرهای زیر 20 هزار نفر زندگی می‌کنند و تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته‌اند، برای دریافت دفترچه مراجعه کنند و به آنها تا پایان خردادماه زمان داده بودیم که 390 هزار نفر به این منظور مراجعه کرده‌ و برای آنها دفترچه صادر شده است .

موهبتی با اشاره به هدفمند کردن بیمه رایگان با اولویت قراردهی افراد نیازمند تصریح کرد: استفاده حداکثری از بیمه رایگان در مناطق مختلف کشور به ویژه در مناطق محروم و دورافتاده مدنظر بوده چرا که باید این افراد جامعه هدف بهره‌مندی از خدمات بیمه رایگان در سطح کشور باشند .

او از کاهش بار مراجعات برای دریافت خدمات سونوگرافی، ام.آر.آی و سایر خدمات مشابه به مراکز طرف قرارداد خبر داد و افزود: مهمترین اتفاقی که رخ داده این است که به تمامی مراکز طرف قرارداد اعلام کردیم که برای ارائه خدمت، سقف قرار داده شده است، به طوری که در هر 180 روز فقط یک بار می‌توانند از خدمات ام.آر.آی، سی.تی.اسکن و سونوگرافی استفاده کنند .

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران از فوریت رسیدگی الکترونیکی اسناد در تمامی بیمارستان‌ها به ویژه بیمارستان‌های دولتی خبرداد و اظهار کرد: در حال‌حاضر طرح رسیدگی الکترونیکی اسناد در 210 بیمارستان دولتی در حال انجام است .

موهبتی همچنین در نشست با استاندار اردبیل با اشاره به اقدامات انجام گرفته در راستای الکترونیکی کردن نسخه‌ها اظهار داشت: این اقدام با هدف سهولت در کارها و جلوگیری از هدررفت هزینه‌ها انجام می‌شود .

او افزود: در پوشش بیمه سلامت نیز تلاش شده نسخه نویسی‌های بی‌مورد توسط پزشکان حذف و اقدامات درمانی ضروری مورد تاکید باشد .

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران بیان کرد: امیدواریم با اصلاح روش‌های درمانی و کاهش مصرف داروها و پرهیز از نسخه نویسی‌های بی‌مورد از تحمیل هزینه‌ها بر دوش مردم و بیمه‌ها جلوگیری شود .

موهبتی گفت: بیمه سلامت روستاییان پنج سال مهلت دارد و تا پایان مهلت لغو نمی‌شود .

او تصریح کرد: دو میلیون و 700 دفترچه درمانی روستایی در کشور استحقاق‌سنجی شده و اگر همپوشانی وجود داشته باشد، حذف خواهد شد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار