آبرسانی سیار به 50 روستای چهارمحال و بختیاری

سرپرست شرکت آب و فاضلاب روستایی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه با آغاز فصل تابستان تاکنون هیچ روستای استان با بحران آب مواجه نشده است، گفت: با این وجود ۵۰ روستای استان همچنان با تانکر آبرسانی می شود.

کد مطلب: ۹۲۴۵۲۲
لینک کوتاه کپی شد
آبرسانی سیار به 50 روستای چهارمحال و بختیاری

شهرکرد (پانا)-سهراب بهرامی اظهار داشت: هم اینک ۱۴ هزار نفر از جمعیت روستایی استان آبرسانی سیار می شود که بیشترین جمعیت آن در شهرستان لردگان واقع شده است.

وی ادامه داد: از ۷۹۵ روستای استان، ۶۰۰ روستا به شبکه آبرسانی متصل است و برای ۵۰۰ روستا قبض آب صادر می شود.

بهرامی با بیان اینکه امسال هیچیک از روستاهای استان با بحران قطعی آب مواجه نشده است، تصریح کرد: با این وجود به سبب اشکالاتی که در دو مجتمع آبرسانی «سرتنگ محمود» و «جغدان» رخ داده آبرسانی به ۱۳ روستای استان با مشکل مواجه شده است و توزیع آب در این مناطق نوبت بندی شده اما هنوز به مرحله بحران نرسیده و کارشناسان در حال بررسی و رفع مشکل هستند.

سرپرست شرکت آب و فاضلاب روستایی چهارمحال و بختیاری همچنین به پیامدهای ناشی از سیلاب های بهار امسال بر تاسیسات آب روستایی استان اشاره کرد و گفت: تاسیسات ۲۴۱ روستا در پی سیلاب دچار آسیب و خسارت شد و جبران این خسارت ها ۲۲ میلیارد تومان برآورد شده است.

بهرامی میانگین مصرف آب هر روستایی را ۱۵۵ لیتر بر شبانه روز اعلام کرد و گفت: انتظار می رود روستاییان با رعایت الگوی مصرف، از هدررفت آب جلوگیری کنند.

وی در ادامه به طرح های در دست اقدام این شرکت در سال ۹۸ اشاره کرد و افزود: مجتمع آبرسانی خانمیرزا با پوشش ۴۴ روستا و مجتمع سیبک بروجن با پوشش ۵ روستا تکمیل شده و بزودی با حضور وزیر نیرو افتتاح می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار