معاون پژوهش و برنامه ریزی آموزش و پرورش هرمزگان خبر داد:

برگزاری دوره آموزشی تدوین بسته عملیاتی بازگرداندن دختران بازمانده از تحصیل

هرمزگان(پانا) - معاون پژوهش و برنامه ریزی آموزش و پرورش هرمزگان از برگزاری دوره آموزشی تدوین بسته عملیاتی بازگرداندن دختران بازمانده از تحصیل و ترک تحصیل خبر داد.

کد مطلب: ۹۲۴۵۰۹
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری دوره آموزشی تدوین بسته عملیاتی بازگرداندن دختران بازمانده از تحصیل

به گزارش خبرگزاری پانا هرمزگان و به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان ؛ ابراهیم خوشبخت گفت: هدف اصلی این طرح، شناسایی عوامل مؤثر در ترک تحصیل دانش‌آموزان دختر در چند استان‌ کشور است که تحت عنوان «بسته عملیاتی بازگرداندن دختران بازمانده از تحصیل به چرخه تحصیل» به تفکیک شرایط استانی اجرا می‌شود».

وی توضیح داد: در تدوین این بسته از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های درون دستگاهی همچون معاونت‌های آموزشی و برون دستگاهی از جمله جوامع محلی برای شناسایی علل و تدوین راهکار‌های عملیاتی بهره گرفته می‌شود.

خوشبخت بیان کرد : تبیین وضعیت علمی و آموزشی استان و تعداد دانش آموزان و کلاس های دایر در 22 منطقه آموزشی و تبیین پوشش تحصیلی دوره ابتدایی و دوره اول و دوم متوسطه و همچنین میزان جذب بازماندگان از تحصیل از جمله اقدامات صورت گرفته در این زمینه است.

این مسوول یادآورشد: دراین دوره آموزشی که با حضور 63 نفراز کارشناسان آموزش و نمایندگان امور بانوان از22 منطقه آموزشی استان هرمزگان در سالن باشگاه فرهنگیان شماره یک تشکیل شد پیرامون شناسایی علل و تدوین راهکار‌ها برای توسعه پوشش تحصیلی، جذب و بازگرداندن این دختران با راهکار‌های جدید و همکاری معاونت‌های آموزشی و سایر بخش‌های ذیربط بحث و تبادل نظر شد که به عنوان اقدامات پیش رو برای انجام این طرح است .

معاون پژوهش و برنامه ریزی منابع انسانی اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان در پایان اظهار امیدواری کرد با همکاری پژوهشگران در حوزه های مختلف، عوامل ترک تحصیل به صورت منطقه ای شناسایی وراهکارهای عملیاتی برای کاهش میزان بازماندگی از تحصیل دختران و همچنین نگه داشت افراد جذب شده اجرا شود .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار