۱۰ نیکوکار مدرسه ساز در سمیرم فعالیت دارند

سمیرم (پانا) - مدیر آموزش و پرورش سمیرم گفت: تاکنون ۱۰ نیکوکار مدرسه ساز در این شهرستان به توسعه فضاهای آموزشی کمک کرده اند.

کد مطلب: ۹۲۴۴۸۴
لینک کوتاه کپی شد
۱۰ نیکوکار مدرسه ساز در سمیرم فعالیت دارند

محمد نادری سمیرمی روز سه شنبه در نشست شورای منطقه‌ای آموزش و پرورش سمیرم در فرمانداری این شهرستان، اظهار داشت: این خیران در ۲ سال گذشته به موضوع مدرسه سازی در این منطقه ورود کرده اند و سه باب مدرسه روستایی با کمک آنان احداث‌شده که پیش از اول مهرماه تکمیل و آماده تحویل و تحصیل دانش آموزان است.

وی با بیان اینکه از مهر امسال دیگر هیچ مدرسه خشتی و بخاری های نفت سوز در مدارس شهرستان نخواهیم داشت افزود: این موضوع با اتمام کار ساخت مدرسه در ۲ روستای ضرغام آباد و مزرعه شیخ علی نهایی می‌شود.

نادری به همکاری بنیاد برکت در ساخت مدارس مناطق محروم اشاره کرد و گفت: این بنیاد ۷۲ واحد آموزشی در استان اصفهان ساخته است و قرار است سه باب مدرسه نیز در روستاهای کره دان، مورک و فتح آباد سمیرم احداث کند.

وی رتبه این شهرستان در آموزش دوره ابتدایی را ۱۳ استانی عنوان کرد و افزود: پیش از این رتبه سمیرم، ۳۹ بوده است.

به گفته نادری، رتبه نهم استانی در بین هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای در میان ۴۱ منطقه و ناحیه و همچنین رتبه ۲۱ آموزش متوسطه سمیرم از دیگر دست‌آوردهای تلاشگران نظام تعلیم و تربیت این منطقه بوده است.

وی تصریح کرد: پژوهش سرای دانش آموزی سمیرم پیش از این رتبه آخر استان اصفهان در میان همه مناطق و نواحی را داشت اما در ۲ سال اخیر و با تلاش‌های انجام شده به رتبه یازدهم ارتقا یافته است.

معاون پرورشی و تربیت بدنی مدیریت آموزش و پرورش سمیرم نیز اشاره‌ای به فصل تابستان و موضوع اوقات فراغت داشت و گفت: چهار پایگاه و مدرسه در شهر سمیرم برای استفاده دانش آموزان انتخاب شده‌اند.

حبیب الله قاسمی افزود: مدارس نیرومند، هاشمیه، شهید فهمیده و مهدیه با مدیریت کانون های طلوع اندیشه خواهران و بهار اندیشه برای برادران، در طرح اوقات فراغت تعطیلات تابستان فعالیت خواهند داشت.

وی همچنین در زمینه فعالیت آموزشگاه‌های آزاد غیرمجاز در سمیرم گفت: تعداد کمی از این موسسه‌ها مجوز دارند و بقیه آنها یا تمدید مجوز نشده‌اند یا فضای مناسبی از حیث فیزیکی برای انجام خدمت و برگزاری کلاس ندارند.

قاسمی پیشنهاد کرد که عصرها و روزهای جمعه و پنجشنبه این موسسه‌ها بتوانند از فضای مدارس استفاده کنند و ضمن پرداخت هزینه‌ای ناچیز به مدرسه از امکانات خوب مکان نیز بهره ببرند.

معاون پرورشی مدیریت آموزش و پرورش سمیرم تاکید کرد: موسسه‌های آزاد و خصوصی از این پیشنهاد استقبال نکردند چرا که مجوز رسمی و قانونی برای فعالیت ندارند و کسی هم جلوی کار آنان را نمی‌گیرد.

وی عنوان کرد: اگر امروز اعضای شورای منطقه‌ای مصوبه‌ای برای جلوگیری و نظارت بر کار این آموزشگاه‌ها نداشته باشند، فردا اگر اتفاق و حادثه‌ای در این محل‌ها رخ دهد باید پاسخگو باشند.

سرهنگ پاسدار هوشنگ نوابی سمیرمی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه سمیرم در این نشست اظهار داشت: طرح هجرت ۳ در واقع ساخت و تقویت روحیه خودباوری و نهادینه شدن فرهنگ کار خوب و خدمت جهادی بین دانش آموزان است.

وی با بیان اینکه ۱۵ عرصه و فضای آموزشی در شهرها و روستاهای مختلف سمیرم برای اجرای طرح هجرت ۳ تابستان انتخاب شده است، تصریح کرد: شاداب سازی مدارس با همکاری دهیاری روستا و مدیران مدارس در این طرح دنبال و اجرا می‌شود.

فرماندار سمیرم نیز با انتقاد از مجموعه مدیران دولتی و آموزش و پرورش در اطلاع رسانی ضعیف کارها و دست آوردها، گفت: برخی شایعه‌هایی بر پایین بودن رتبه آموزش و پرورش سمیرم دامن زدند که در همین جلسه مشخص شد این موارد درست نیست.

محمدرضا عسگریان خاطر نشان کرد: هم رسانه‌ها و هم روابط عمومی سازمان‌ها و نهادها موظف هستند گزارش کار و عملکرد خود را شفاف به مردم ارائه کنند و جلوی شایعه بدخواهان و یا عده‌ای که آگاهی از موضوعی خبر و اطلاع ندارند را بگیرند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار