سازمان ملی زمین و مسکن اعلام کرد

تحویل ۸۵۶۴ واحد مسکن مهر در بهار امسال

تهران (پانا) -  عضو هیات مدیره سازمان ملی زمین و مسکن از تحویل ۸هزار و ۵۶۴ واحد مسکن مهر به متقاضیان در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر جمعیت در سه ماه نخست سال جاری خبر داد.

کد مطلب: ۹۲۴۴۵۹
لینک کوتاه کپی شد
تحویل ۸۵۶۴ واحد مسکن مهر در بهار امسال

به گزارش روابط عمومی سازمان ملی زمین و مسکن، حسین خلیلی مرد با اشاره به دستور صریح وزیر راه و شهرسازی برای اتمام مسکن مهرهای بدون مشکل حقوقی تا پایان سال ۹۸ گفت: بر اساس برنامه قبلی قراربود تا پایان خرداد ۶۶۴۱ واحد مسکن مهر در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر افتتاح شود که آمار ثبت شده در سامانه مدیریت مسکن مهر بیانگر تحقق ۱۲۹ درصدی این برنامه در کشور است.

معاون فنی و مهندسی سازمان ملی زمین و مسکن افزود: در فروردین ۱۷۷۶ واحد، در اردیبهشت ۱۸۷۰ واحد و در خرداد ۴۹۱۸واحد مسکن مهر در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر جمعیت در سراسر کشور افتتاح شد است.

خلیلی مرد با توضیح اینکه متولی ساخت مسکن مهر در کشور سه سازمان از زیرمجموعه‌های وزارت راه و شهرسازی هستند گفته است: در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر سازمان ملی زمین و مسکن، در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و در مجموعه شهرهای جدید هم شرکت عمران شهرهای جدید مسئولیت ساخت مسکن مهر را بر عهده دارند.

آخرین وضعیت مسکن مهر سرپل ذهاب

وی از نقش سازمان ملی زمین و مسکن در بازسازی پروژه‌های مسکن مهر در زلزله کرمانشاه نیز یاد کرد و گفت: تاکنون ۱۲ میلیارد تومان برای هزینه‌های بهسازی و مقاوم سازی این پروژه‌ها تخصیص یافته است همچنین ۴ میلیارد ریال دیگر برای ادامه عملیات اجرایی پروژه مسکن مهر شهید شیرودی سرپل ذهاب اختصاص داده‌ایم.

عضو هیأت مدیره سازمان ملی زمین و مسکن همچنین از ۱۵ میلیارد تومان کمک بلاعوض از محل منابع دولتی برای فراهم سازی زمینه تکمیل هرچه سریع‌تر این واحدها خبر داد و اضافه کرد: این کمک بلاعوض در موافقتنامه ای با سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و تأمین اعتباری در قالب اسناد خزانه به این پروژه‌ها اختصاص یافته است.

معاون فنی و مهندسی سازمان ملی زمین و مسکن بازدید از روند اقدام‌های اجرایی، مذاکرات مستمر حضوری و غیرحضوری با استاندار و مدیرکل اداره کل راه و شهرسازی را از جمله اقدام‌هایی دانست که از سوی این معاونت در مورد بازسازی واحدهای مسکن مهر آسیب دیده در زلزله کرمانشاه انجام می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار