در گفت و گو با پانا

بازیگر سریال «خانواده دکتر ماهان»: در سینما و تلویزیون فقط زیبایی‌های شمال ایران را نشان می‌دهند

تهران (پانا) - بازیگر نقش زینب در سریال «خانواده دکتر ماهان» یکی از مسئولیت‌های رسانه‌ها را فرهنگسازی در زمینه حفظ محیط زیست می‌داند که در سریال «خانواده دکتر ماهان» به آن پرداخته شده است.

کد مطلب: ۹۲۴۴۵۷
لینک کوتاه کپی شد
بازیگر سریال «خانواده دکتر ماهان»:  در سینما و تلویزیون فقط زیبایی‌های شمال ایران را نشان می‌دهند

حدیث نیک‌رو بازیگر سریال «خانواده دکتر ماهان» در گفت‌وگو با خبرنگار پانا درباره سابقه همکاری با کارگردان این مجموعه گفت: در همکاری قبلی با علی‌محمد قاسمی در مجموعه «زندگی از نو» بازی کرده بودم که این سریال سال گذشته از شبکه تهران پخش شد.
وی عنوان کرد: نقش زینب در سریال خانواده دکتر ماهان به کاراکتری که در سریال قبل بازی کردم بسیار نزدیک بود اما بالاخره باید سعی می‌کردم که آن را متفاوت و درست بازی کنم که امیدوارم نتیجه خوبی داده باشد.

بازیگر سریال خانواده دکتر ماهان درباره واقعیت نقش زینب توضیح داد: در خانواده‌های شمال ایران زنان نقشی اساسی دارند. اکثر آنان کشاورزند و این مادران زمین ها را حفظ می‌کنند. آنان در زندگی و کاشت، داشت و برداشت حرف اصلی را می‌زنند.

نیک رو ادامه داد: در سریال خانواده دکتر ماهان مادری که من نقش او را بازی می‌کنم، هم دوست دارد که بچه‌هایش درس بخوانند و هم زمین‌هایشان را حفظ کند. زینب می‌خواهد آنان به ملک شخصی و اجدادی‌شان هم رسیدگی کنند.

وی عنوان کرد: در دنیای خارج از این سریال، روند پیشرفت زندگی شهری و تمایل نسل تازه به یک زندگی مدرن باعث شده است که مادران هم نتوانند نقش اصلی را در نگهداری از زمین‌ها حفظ کنند.

نیک‌رو درباره تاثیر رسانه‌ها در دیدگاه زیست محیطی جامعه گفت: فکر می کنم تلویزیون به دلیل فراگیری و سادگی دسترسی می‌تواند بیشترین و عمیق‌ترین تاثیر را بگذارد اما به شرط آن که پیام‌هایش تنها در اندازه شعار نباشد.

وی افزود: متاسفانه بسیاری از برنامه‌سازان و فیلمسازان در کارهایی سینمایی و تلویزیون فقط تصویرهایی از زیبایی‌های مناطق شمال ایران را نشان می‌دهند اما در واقعیت زشتی‌هایی همان نزدیکی است که به تصویرکشیده نمی‌شود. یکی از اینها همین مشکل آسیب به محیط زیست است.

این بازیگر تلویزیون توضیح داد: ساخت برنامه‌های گوناگون خارج از چارچوب کلیشه‌ای و شعاری می‌تواند تاثیر بیشتر و به مراتب بهتری داشته باشد. در مسئله محیط زیست هم باید مثل دیگر مسائل فرهنگسازی کرد و این فرهنگسازی هنر رسانه است.

نیک‌رو ادامه داد: به عنوان کسی که در شمال ایران زندگی می‌کند، اگر بخواهم منطقی نگاه کنم به نظرم نزدیک به ۵۰ درصد از آنچه را در شمال ایران می‌گذرد، در برنامه‌ها و فیلم‌ها نشان داده‌ایم و هنوز نیمی از آن چه اتفاق می‌افتد، باقی مانده است.

وی با اشاره به رویکرد سریال خانواده دکتر ماهان گفت: این مجموعه می‌خواهد درباره حفاظت از محیط زیست فرهنگسازی کند و درباره‌ مسئله قطع درختان، از بین رفتن جنگل‌ها، مشکلات زیستی حیوانات این مناطق و حفاظت از آن‌ها حرف می‌زند. واقعیت این است که آنچه سریال خانواده دکتر ماهان می‌گوید دارد اتفاق می‌افتد.

نیک‌رو پس از سریال خانواده دکتر ماهان مجموعه «گیله‌وا» را در نوبت پخش دارد که قرار است در هفت قسمت از شبکه سه سیما پخش شود.

«خانواده دکتر ماهان» مجموعه تلویزیونی به کارگردانی مشترک راما قویدل و علی محمد قاسمی و نویسندگی نسیم خُراشادیزاده است که از خرداد ماه ۹۸ از شبکه دو سیما پخش شد. امین زندگانی، لاله اسکندری، شیوا ابراهیمی، ارسطو خوش رزم، بهرام شاه محمدلو، سعید امیرسلیمانی، رؤیا افشار، شهروز ابراهیمی، فریده دریامج، به همراه کیمیا حسینی، عرفان برزین و ژیار محمدزاده (بازیگران خردسال) بازیگران مجموعه تلویزیونی «خانواده دکتر ماهان» هستند.

این مجموعه داستانی است در ستایش زندگی و خوشبختی خانوادگی و داستانی است که مخاطبش را به ساده زیستی داوطلبانه دعوت می‌کند. این مجموعه روایتگر نگاهی تازه و الهام‌بخش در تشویق جسارت تغییر و شکستن عادت‌هایی است که انسان امروز را تنهاتر از همیشه، خسته و ملول کرده‌ است. از منظر دکتر ماهان زندگی یک راه نرفته و ناشناخته است از همین رو امیر عطش و التهابی دارد تا همسر و فرزندان نوجوانش را با خود در ماجراجویی شنیدن نوای اسرارآمیز طبیعت و پاسداری از زیست‌بوم همراه کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار