برهم صالح: عراق هرگز اجازه استفاده آمریکا از پایگاه‌هایش علیه ایران را نمی‌دهد

تهران (پانا) - رئیس جمهوری عراق اعلام کرد که در هیچ شرایطی عراق اجازه نمی‌دهد که ایالات متحده از پایگاه‌هایش در عراق علیه کشورهای همسایه و ایران استفاده کند.

کد مطلب: ۹۲۴۴۳۹
لینک کوتاه کپی شد
برهم صالح: عراق هرگز اجازه استفاده آمریکا از پایگاه‌هایش  علیه ایران  را نمی‌دهد

به گزارش ایرنا، برهم صالح در مصاحبه با کریستین امانپور خبرنگار سی ان ان در لندن گفت: «استفاده از پایگاه‌های عراق علیه ایران بدون شک بخشی از توافق میان دولت عراق و آمریکا نیست.»

دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا پیش از این در مصاحبه با شبکه سی‌بی‌اس گفته بود؛ یکی از دلایل حضور ما در عراق نظارت و تحت کنترل قرار دادن ایران است زیرا این کشور مشکل منطقه است.

صالح در پاسخ به سوالی مبنی بر آنکه آیا تحریم‌های آمریکا توانسته رفتارهای منطقه‌ای ایران را تغییر دهد؟ گفت: «عراق در دهه ۱۹۹۰ شدیداً از تحریم‌ها در رنج و عذاب بود و ویرانگری‌هایی که آن تحریم‌ها بر جامعه عراق داشته است تا کنون پایدار است.»

برهم صالح در پاسخ به سوالی مبنی بر آنکه آیا شما شباهتی میان تهدیدات امروز آمریکا علیه ایران با زمان پیش از جنگ عراق می‌بینید گفت: «صدام حسین رهبر سابق عراق فردی منحصر به فرد بود. اما برخلاف عراق، آمریکا باید بداند که آغاز جنگ با ایران بسیار آسان است اما پایان دادن به جنگ بسیار سخت است.»

این سخنان در حالی منتشر شد که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا شامگاه دوشنبه با صدور فرمان اجرایی جدیدی، تحریم‌هایی را علیه ملت ایران اعمال کرد تا ایران به میز مذاکره باز گردد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار