۶۵۰ میلیارد ریال بدهی بیمه سلامت سمنان به موسسه های درمانی پرداخت شد

سمنان (پانا) - مدیرکل بیمه سلامت استان سمنان گفت: ۶۵۰ میلیارد ریال به موسسه های درمانی و تشخیصی استان طرف قرارداد با بیمه سلامت بابت هزینه ارائه خدمات درمانی پرداخت شده است.

کد مطلب: ۹۲۴۴۲۳
لینک کوتاه کپی شد
۶۵۰ میلیارد ریال بدهی بیمه سلامت سمنان به موسسه های درمانی پرداخت شد

رضا ممتحن مدیرکل بیمه سلامت استان سمنان، افزود: مجموع هزینه بیمه سلامت استان سمنان بابت ارائه خدمات درمانی در سال گذشته، ۹۵۰ میلیارد ریال بود که از این میزان ۶۵۰ میلیارد ریال پرداخت شد و ۳۰۰ میلیارد ریال باقیمانده با تخصیص اعتبار پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: بیمه سلامت استان سمنان امسال ۵۵ میلیارد ریال بایت هزینه کرد در بخش ارائه خدمات درمانی، به مؤسسه‌های طرف قرارداد پرداخت کرده است.

به گفته مدیرکل بیمه سلامت استان سمنان، وضعیت بیمه سلامت در پرداخت بدهی نسبت به دیگر سازمان‌های بیمه گر مطلوب است و میزان پرداختی بابت بدهی‌های سال گذشته و پرداخت بخشی از هزینه کرد درمانی فروردین و اردیبهشت ماه امسال گواه این گفته است.

وی ابراز داشت: بیمه سلامت استان سمنان، هزینه کرد مراکز درمانی سطح یک، داروخانه‌ها، آزمایشگاه‌ها، درمانگاه‌ها و پاراکلینیک ها مربوط به فروردین ماه امسال را به طور کامل پرداخت کرده است و هزینه کرد اردیبهشت نیز به زودی پرداخت می‌شود.

۱۸۰۰ تن از مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) دفترچه دریافت نکردند

مدیرکل بیمه سلامت استان سمنان با بیان اینکه انتقال بیمه درمانی برای مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) هیچ گونه هزینه‌ای را در بر ندارد و یکی از اهداف این اقدام تجمیع بیمه هاست، تصریح کرد: از ۲ هزار و ۸۵۵ مددجو تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره)، یک هزار و ۸۰۰ تن برای دریافت دفترچه بیمه جدید اقدام نکردند که این امر موجب بروز اختلال در ارائه خدمات درمانی به آنها می‌شود.

وی ادامه داد: یک هزار و ۲۴ مددجو با مراجعه به دفترهای پیشخوان دولت نسبت به دریافت دفترچه درمانی جدید خود اقدام کردند.

بیمه سلامت ۵۴۰۰ ظرفیت برای پوشش بیمه افراد بدون هویت تعریف کرده است

مدیرکل بیمه سلامت استان سمنان گفت: نبود پوشش بیمه درمانی برای افراد بزرگسال و نوزاد مجهول الهویه دغدغه‌ای در کشور محسوب می‌شد اما اکنون با تدابیر اتخاذ شده پنج هزار و ۴۰۰ ظرفیت در کل کشور برای پوشش بیمه درمانی افراد مجهول الهویه در نظر گرفته شده است.

ممتحن ابراز داشت: آمار دقیقی از تعداد افراد مجهول الهویه وجود ندارد ولی با شرایط فراهم شده این افراد با مراجعه به دفترهای پیشخوان دولت می‌توانند زیر چتر بیمه سلامت قرار گرفته و از خدمات بستری و درمانی در بیمارستان‌های دولتی با پوشش بیمه‌ای استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: طرح نسخه نویسی به صورت الکترونیکی براساس برنامه ششم توسعه باید در بین ۳۰ درصد پزشکان طرف قرارداد و ۳۰ درصد شهرستان‌های استان اجرا شود و طبق این برنامه طرح نسخه نویسی الکترونیک در ۲ شهرستان استان سمنان شامل گرمسار و دامغان برابر با ۳۰ درصد سهمیه تعریف شده در حال اجراست.

وی با بیان اینکه دامغان در حال شروع اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیکی است، اضافه کرد: در شهرستان گرمسار با اجرایی شدن نسخه نویسی الکترونیکی، ۹۶۰ نسخه به این روش نوشته شده و این آمار نشان دهنده موفقیت اجرای طرح در این شهرستان است.

از جمعیت بیش از ۷۰۲ هزار نفری استان سمنان بیش از ۲۱۰ هزار نفر برابر با ۳۰ درصد جمعیت استان زیر چتر بیمه سلامت هستند و از خدمات درمانی آن استفاده می‌کنند.

۱۷ دفتر پیشخوان در سراسر استان سمنان آماده پاسخگویی و رسیدگی به امور بیمه شدگان تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار