مدیرعامل شرکت برق آذربایجان غربی:

۵ نیروگاه خورشیدی در آذربایجان غربی احداث می شود

ارومیه (پانا)- مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی از احداث پنج نیروگاه خورشیدی در استان خبر داد.

کد مطلب: ۹۲۴۴۱۹
لینک کوتاه کپی شد
۵ نیروگاه خورشیدی در آذربایجان غربی احداث می شود

اکبر حسن بکلو با بیان اینکه تاکنون مجوز احداث ۱۷ نیروگاه خورشیدی با ۷۴.۵ مگاوات تولید در استان صادر شده است که هم اکنون مراحل ساخت پنج نیروگاه با ۴۶ مگاوات قدر در حال اجراست.

وی با بیان اینکه احداث نیروگاه خورشیدی در تمام شهرستانهای استان در حال پیگیری است افزود: این پنج نیروگاه خورشیدی در شهرستانهای مهاباد، ارومیه، خوی و نقده در حال احداث است.

حسن بکلو با اشاره به افزایش مصرف برق در استان با آغاز فصل گرما اظهارداشت: هم اکنون ۱۰۰ درصد شهرها و ۹۹.۸ درصد از روستاهای استان از نعمت گاز بهره مند هستند و با آغاز فصل گرما شاهد افزایش بیش از ۱۶ درصدی مصرف برق هستیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی با بیان اینکه دو هزار و ۷۱۲ روستای استان از نعمت برق بهره مند هستند اضافه کرد: ۱۱ روستای بالای ۱۰ خانوار استان در حال برق رسانی است که تا هفته دولت آماده افتتاح می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ۹ روستای زیر خانوار بدون برق در استان داریم که تاپایان سال ۹۸ برق دار می‌شوند افزود: امروز در دور افتاده‌ترین مناطق مرزی حتی در پاسگاه‌هایی که در نقطه صفر مرزی استان قرار دارند تلاش شده خدمات برق رسانی انجام شود.

حسن بکلو با اشاره به اینکه یک میلیون و ۲۴۷ هزار و ۹۰۸ مشترک برق در استان داریم گفت: ۸۱ درصد از مشترکان در حوزه خانگی بوده و مابقی در بخش عمومی، کشاورزی و صنعت هستند که با آغاز فصل گرما شاهد افزایش میزان مصرف برق به خصوص در بخش خانگی هستیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی با بیان اینکه ارومیه بیشترین و شهرستانهای تکاب و چالدران کمترین میزان مصرف برق را دارند عنوان کرد: میانگین مصرف برق در استان ۳۳۰ کیلووات در هر دوره است این در حالی است که این میزان در کشور ۲۵۴ کیلووات است.

وی با بیان اینکه استاندارد مصرف برای مشترکان خانگی استان‌های غیر گرمسیری ۳۰۰ کیلووات برای هر ماه است که بیش از این مقدار مشترک پرمصرف خواهد بود افزود: طبق اعلام شرکت برق هر مشترکی مصرف خود را نسبت به سال گذشته به هر میزانی از این ۳۰۰ کیلووات کاهش دهد به ازای هر کیلووات کاهش مصرف ۵۲۴ ریال پاداش می‌گیرد.

حسن بکلو خاطرنشان کرد: برای عدم خاموشی و گذر از پیک مصرف برق در استان از تمام مردم درخواست همکاری و مشارکت در صرفه جویی را داریم و هر سال مردم به این درخواست شرکت با سعه صدر پاسخ مثبت دادند که امسال نیز امیدواریم شاهد کاهش مصرف برق با همکاری مردم باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار