ایجاد تعامل و همکاری برای نهادینه کردن فرهنگ صلح و سازش در جامعه

بهاباد (پانا) - معاون قضایی دادگستری یزد بیان داشت: استفاده از ظرفیت های مشترک و ایجاد تعامل و همکاری در نهادینه کردن فرهنگ صلح و سازش در جامعه برای حل مشکلات و دعاوی مردم امری ضروری است.

کد مطلب: ۹۲۴۴۰۷
لینک کوتاه کپی شد
ایجاد تعامل و همکاری برای نهادینه کردن فرهنگ صلح و سازش در جامعه

محمد رضا حداد در مراسم افتتاح ساختمان جدید دادگاه عمومی شهرستان بهاباد با تبریک هفته قوه قضائیه اظهار کرد: افتتاح این ساختمان در توسعه فضاهای فیزیکی مناسب در چارچوب طرح تکریم ارباب رجوع به عنوان یکی از اولویت های مهم دادگستری استان به بهره برداری رسیده است.

معاون قضایی دادگستری یزد با تأکید بر استفاده از ظرفیت های مشترک و ایجاد تعامل و همکاری در نهادینه کردن فرهنگ صلح و سازش در جامعه، گفت: باید تلاش شود تا مشکلات و دعاوی مردم حتی الامکان در چارچوب گردش خشک دادرسی قرار نگیرد، از این رو استفاده از نهادهای سازشی، حکمیت و میانجیگری از جمله این راهکارهاست.

وی با اشاره به اینکه حل و فصل دعاوی و خصومت ها با حکمیت، میانجیگری و ریش سفیدی، از جمله اولویت های قوه قضائیه است، افزود: در شهرستان بهاباد حل تمامی پرونده ها و رفع مشکلات مردم از طریق ریش سفیدان محلی حل و فصل می شود و کمتر پرونده ای به مراجع قضایی ارجاع می شود.

‌ساختمان دادگاه عمومی بهاباد در یک مکان استیجاری از سوی آموزش و پرورش شهرستان در اختیار این نهاد قرار گرفت.

انتهای پیام /

مهدی اخوان بهابادی - خبرنگار پانا بهاباد یزد ...

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار