معاون سیاسی وامنیتی استاندار:

جمعیت معتادین خراسان شمالی نسبت به میانگین کشوری بالاتر است

بجنورد (پانا) -معاون سیاسی وامنیتی استاندار:جمعیت معتادین خراسان شمالی نسبت به میانگین کشوری بالاتر است.

کد مطلب: ۹۲۴۳۸۶
لینک کوتاه کپی شد
جمعیت معتادین خراسان شمالی نسبت به میانگین کشوری بالاتر است

ولی الله حیاتی در نشست خبری با اصحاب رسانه خراسان شمالی که با محوریت مواد مخدر برگزار شد، اظهار کرد: وضعیت جمعیت کارگری این استان در حوزه مواد مخدر مطلوب نیست به طوری که ۳۳ درصد از این اقشار گرفتار اعتیاد هستند به همین دلیل رتبه چهارم اعتیاد را در کشور به دست آورده اند.

حیاتی افزود: ۴۵ هزار نفر از جمعیت خراسان شمالی معادل ۷.۱ درصد گرفتار اعتیاد هستند به طوری که گروه سنی بین ۱۵ تا ۶۰ را تشکیل داده اند.

وی تصریح کرد: جمعیت معتاد خراسان شمالی نسبت به میانگین کشوری بالاتر است از این رو ضرورت دارد در راستای فرهنگ سازی و اطلاع رسانی جوانان بیشتر تلاش شود.

معاون سیاسی استاندار خراسان شمالی: متاسفانه ۱.۸۲ درصد از جمعیت دانش آموزی این استان گرفتار اعتیاد هستند.

آمار اعتیاد در شهرستان شیروان بالا است

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی نیز در ادامه این نشست گفت: آمار اعتیاد در شیروان نسبت به سایر شهرستان های این استان بیشتر است.

احمد ریواده اظهار کرد: آمار بالای جمعیت معتادان در شیروان به این دلیل است که تنها مرکز نگهداری معتادان در زندان شیروان است.

ریواده افزود: عامل اعتیاد در مرحله نخست خانواده است به طوری که اگر در یک خانواده فرد معتادی باشد کودک به سمت این راه گرایش می یابد، بنابراین ضرورت دارد در این رابطه آموزش های لازمه برای خانواده ها گذاشته شود.

وی دومین عامل گرایش به اعتیاد در بین جوانان و نوجوانان را لذت جویی عنوان کرد و گفت: باید با ایجاد امکانات البته با دسترسی آسان به محیط‌های ورزشی، فرهنگی و هنری، زمینه‌های لذت جویی جوانان و دیگر افراد جامعه را فراهم کرد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی با بیان اینکه خراسان شمالی ششمین استان جوان کشور است، عنوان کرد: همین امر زمینه ایجاد خطرات و آسیب های اجتماعی را در بین جوانان به وجود آورده است.

ریواده ادامه داد: طی دو سال گذشته توانسته ایم، بخش درمان و کاهش مرگ و میر معتادان را از ۳۷ نفر به ۹۶ برسانیم البته هنوز به آنچه که مد نظر است نرسیده ایم.

وی گفت: براساس طرح جامع مبارزه با مواد مخدر باید هرسال از جمعیت معتادان پنج درصد کاهش یابد که توانسته ایم این شاخص را به ۳۵ درصد برسانیم.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه خراسان شمالی اظهار کرد: سن اعتیاد به مواد مخدر در این استان ۱۴ سال است که در این زمینه مناطق جرم خیر شناسایی شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار