آغاز اجرای طرح سنجش سلامت 85 هزار نوآموز بدو ورود به دبستان در فارس

شیراز (پانا) - معاون سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی کشور در شیراز، یکی از مهم‌ترین اهداف اجرای طرح سنجش سلامت، را پیشگیری از تشدید برخی از اختلالات در دانش آموزان دانست و افزود: با تشخیص به‌موقع و انجام مداخلات بهنگام می‌توان از تشدید اختلالات ممانعت کرد.

کد مطلب: ۹۲۴۳۱۰
لینک کوتاه کپی شد
آغاز اجرای طرح سنجش سلامت 85 هزار نوآموز بدو ورود به دبستان در فارس

عظیم عراقی در آیین افتتاح طرح سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان در فارس گفت: این طرح از اواسط خردادماه در سراسر کشور شروع‌شده و تا پایان شهریورماه ادامه خواهد داشت و در استان‌های بزرگ نیز امکان تمدید وجود دارد .

او گفت : پیش‌بینی ما اجرای طرح سنجش و ارزیابی تخصصی برای نزدیک به یک‌میلیون و 400 هزار دانش‌آموز در دو بخش پیش‌دبستانی و بدو ورود به دبستان د ر سراسر کشور بر ای سال جاری است.

عراقی ادامه داد: در قالب این طرح معاینات پوست و مو ، ناخن ، قد و وزن و درمجموع مراقبت اول سلامت ، معاینات شنوایی ، بینایی و آزمون آمادگی تحصیلی انجام می‌شود و در صورت سلامت به مراکز پایگاه سلامت جامع برای معاینات پزشکی و انجام واکسیناسیون ارجاع می‌شوند و درنهایت برای ثبت‌نام به مرکز اولیه ثبت‌نام برمی‌گردند .

معاون سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی کشور با اشاره به اینکه انجام سنجش برای تمام دانش آموزان بدو ورود اجباری است گفت : برای ثبت‌نام دانش آموزان کلاس اول ،شرکت در این طرح و ثبت اطلاعات آن‌ها در سامانه سنجش سلامت الزامی است .

وی قدمت اجرای طرح سنجش در سطح کشور را بیش از 20 سال دانست و گفت : همه‌ساله تلاش ما این است تا تسهیلات بیشتری را برای حضور خانواده‌ها در این طرح فراهم نماییم .

عراقی با اشاره آمادگی پایگاه‌های سنجش سلامت برای پذیرش و سنجش نوآموزان پیش‌دبستانی، گفت: توصیه ما به والدین نو آموزان پیش‌دبستانی مراجعه به پایگاه‌های سنجش سلامت در سراسر کشور است ؛ چراکه با انجام فرایند سنجش سلامت برای فرزندانشان و ثبت اطلاعات آن‌ها در سامانه این طرح، در سال‌های بعد نیاز به شرکت در این طرح ندارند.

راه‌اندازی 71 پایگاه سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان در فارس

رئیس اداره آموزش‌وپرورش استثنایی فارس گفت:برای سال جاری 71 پایگاه سنجش سلامت ثابت و سیار در سراسر استان راه‌اندازی شده که 13 پایگاه آن در شهر شیراز مستقر است.

محسن بهشتی پور در آیین افتتاح طرح سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان ،در مدرسه مستجابی ناحیه یک شیراز گفت: در قالب این طرح ، ارزیابی سلامت و غربالگری جسمی ، حسی و آمادگی تحصیلی نوآموزان ، شامل بینایی‌سنجی ، شنوایی‌سنجی ،بررسی قد و وزن و وضعیت بهداشت دهان و دندان آن‌ها مدنظر می‌باشد.

او با اشاره به اجرای طرح سنجش سلامت برای بیش از 16 هزار پیش‌دبستانی در سطح استان در سال گذشته ، گفت: در سال جاری حدود 46 هزار پیش‌دبستانی خواهیم داشت که 50 درصد آن‌ها در قالب این طرح موردسنجش سلامت قرار خواهند گرفت.

بهشتی پور گفت : در سال گذشته در قالب این طرح فراگیر، بیش از 87 هزار نوآموز بدو ورود به دبستان موردسنجش قرار گرفتند که از این تعداد بیش از 75 هزار نفر آن‌ها مجوز ثبت‌نام در مدارس عادی را دریافت کرده و بیش از 7 درصد از آن‌ها نیز برای بررسی تخصصی مشکلات احتمالی به پایگاه‌های تخصصی ارجاع شدند.

او با اشاره به پوشش 100 درصدی نوآموزان مناطق عشایری در قالب طرح سنجش سلامت در سال گذشته، گفت: به‌منظور پوشش نوآموزان مناطق عشایری ، پایگاه‌های سیار با مراجعه به محل زندگی عشایر استان، نسبت به اجرای این طرح برای فرزندان عشایر اقدام می‌کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار