آگاهی مردم عامل کنترل مصرف مواد مخدر است

کاشان (پانا) - فرمانده انتظامی شهرستان کاشان گفت: با وجود افزایش کشف مواد مخدر و توزیع کنندگان مواددمخدر، تعداد معتادان در این شهرستان فقط هفت درصد افزایش داشته است که هر چند این میزان هم تاسف بار است اما نشان از موفقیت در کنترل و آگاهی مردم است.

کد مطلب: ۹۲۴۳۰۲
لینک کوتاه کپی شد
آگاهی مردم عامل کنترل  مصرف مواد مخدر است

به گزارش پانا کاشان، علی پورکاوه در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: کشف مواد مخدر در سه ماهه نخست امسال به نسبت سال گذشته با ۲۶۵ درصد افزایش به رقم ۴۴۴ کیلوگرم رسیده است.

وی افزود: در این مدت 306 نفر دستگیر شدند که ۳۰۰ نفر آقایانی بودند که اقدام به تهیه کننده و توزیع مواد مخدر کرده بودند. که نسبت به سال گذشته ۱۵۰ درصد رشد داشته است.

وی تصریح کرد: منطقه کاشان به علت نزدیکی با تهران، یکی از نقاط آسیب پذیر در زمینه عرضه مواد مخدر صنعتی است به اضافه انکه تبلیغات استفاده از ماده مخدر شیشه برای لاغری، یکی از عواملی است که موجب شده تا عده‌ای از بانوان به مصرف آن روی بیاورند.

فرمانده انتظامی کاشان تاکید کرد: در قبال مبارزه با مواد مخدر سه رویکرد مهم آموزش و بالا بردن سطح آگاهی مردم، بازپروری معتادان و مبارزه قاطع با قاچاقچیان همواره مورد توجه بوده است که کاهش مصرف را به دنبال داشته است.

وی گفت: نیروی انتظامی تا کنون چهار هزار نفر شهید و بیش از ۱۲ هزار نفر جانباز در راه مبارزه با مواد مخدر تقدیم کرده که یک هزار نفر از آنها استان اصفهان و از میان آنها ۶ نفر از شهرستان کاشان بودند.

فرماندار کاشان گفت: پرداخت شش میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات به ۳۲ نفر از معتادان بهبود یافته این شهرستان و ۱۵۰ میلیون ریال یارانه به مرکزهای درمان و ترک اعتیاد این شهرستان پرداخت شده است.

مرتضایی قهرودی افزود: پنج مرکز ترک اعتیاد اقامتی (کمپ) و سه مرکز درمانی سرپایی در کنار ۷۶ مرکز بخش خصوصی در نقاط گوناگون این شهرستان فعالیت داشته و تلاش می‌کنند تا افراد را پس از بهبود به آغوش جامعه بازگردانند

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار