برقراری ۶۸۰۰ تماس با اورژانس اجتماعی در اردبیل

اردبیل (پانا) - مدیرکل بهزیستی اردبیل گفت: ۶ هزار و ۸۶۲ تماس با اورژانس اجتماعی اردبیل در سال گذشته برقرار شده است.

کد مطلب: ۹۲۴۲۸۱
لینک کوتاه کپی شد
برقراری ۶۸۰۰ تماس با اورژانس اجتماعی در اردبیل

بهزاد ستاری، مدیرکل بهزیستی اردبیل گفت: اورژانس اجتماعی در سال 79 با هدف به حداقل رساندن زمان دسترسی مردم به منابع اجتماعی و کاهش میزان آسیب‌های اجتماعی وارده به افراد، در استان اردبیل راه‌اندازی شده و از آغاز فعالیت در استان گام‌های موثری در کاهش آسیب‌های اجتماعی برداشته است.

او با بیان اینکه اورژانس اجتماعی یکی از برنامه‌های مداخله‌ای با هدف پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی به شمار می‌رود و وابسته به سازمان بهزیستی است، تصریح کرد: در حال حاضر اورژانس اجتماعی در هشت شهرستان استان اردبیل وجود دارد و دارای ماشین گشت در مکان‌های عمومی است که وظیفه آن مداخله در بحران‌هایی نظیر کودک‌آزاری، همسرآزاری، خشونت و غیره است.

مدیرکل بهزیستی استان افزود: اورژانس اجتماعی متشکل از گروهی روان‌شناس و مشاور و مددکار است که در مواقع بحران راهنمایی‌های لازم تلفنی انجام می‌شود و در صورت لزوم اعضای تیم در محل حاضر شده و مداخله می‌کنند.

ستاری بیان کرد: مرکز اورژانس اجتماعی یا فوریت‌های اجتماعی از طریق چهار بخش خط 123، تیم سیار، مرکز مداخله و پایگاه خدمات اجتماعی به جامعه هدف خدمت‌رسانی می‌کند و شماره تلفن 123 در کل استان ثابت بوده و از دورترین نقاط استان قابل برقراری ارتباط بوده که تمام خدمات اورژانس اجتماعی رایگان است.

‌مدیرکل بهزیستی استان اظهار کرد: متقاضیان طلاق هم جزو افرادی هستند که از خدمات اورژانس بهره می‌برند و در برخی مواقع بانوان به دلیل همسرآزاری یا تقاضای طلاق به واحدهای اورژانس مراجعه می‌کنند که نیاز به مشاوره حقوقی دارند و این خدمات هم خوشبختانه در این مراکز برای خدمت‌گیرندگان ارائه می‌شود.

ستاری افزود: در سال گذشته یک واحد مرکز پایگاه خدمات اجتماعی در منطقه حاشیه‌نشین شهرستان خلخال راه‌اندازی شده و به ساکنان این منطقه خدمات تخصصی ارائه می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار