معاون اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی خبر داد: مشارکت 165دانش آموز در مرحله استانی جشنواره نوجوان خوارزمی

بیرجند (پانا) ـ معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: 165 دانش آموز دختر و پسر متوسطه اول استان در قالب 15 تیم 2 نفره در مرحله استانی پنجمین جشنواره نوجوان خوارزمی شرکت کردند.

کد مطلب: ۹۲۴۲۵۱
لینک کوتاه کپی شد
معاون اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی خبر داد: مشارکت 165دانش آموز در مرحله استانی جشنواره نوجوان خوارزمی

رضا یکه خانی در حاشیه برگزاری جشنواره نوجوان خوارزمی که در دبیرستان کاشی نیلوفر بیرجند برگزار شد، در گفتگوبا خبرنگار پانا اظهارکرد: پنجمین جشنواره نوجوان خوارزمی در شش محور پژوهش، فعالیت های آموزشگاهی، دست سازه ها، زبان و ادبیات فارسی، بازارچه کاروفناوری و زبان خارجه برگزار می شود.

او، با بیان این مطلب که از مجموع دانش آموزان راه یافته به مرحله استانی این جشنواره 115 نفر دختر و 50 نفر پسر هستند، تصریح کرد: ارتقای دانش، مهارت و نگرش دانش آموزان در زمینه پژوهش، فرصت آفرینی برای رشد و شکوفایی استعدادها در جریان فرایند تحصیلی و ایجاد زمینه مناسب برای اجرای مطلوب برنامه های درسی از مهم ترین اهداف برگزاری جشنواره نوجوان خوارزمی به شمار می رود.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خراسان جنوبی، کار آفرینی را مهم ترین رویکرد جشنواره امسال دانست و ادامه داد: جشنواره نوجوان خوارزمی به مثابه فرهنگ سازی، شناسایی، تربیت و مدیریت دانش آموزان کار آفرین در زمینه های ایده یابی، پرورش ایده و ارزش آفرینی در فضای کسب و کار توأم با نو آوری و ریسک پذیری است.

یکه خانی، با بیان این که در بحث کار آفرینی بیش از آنکه نقش شغل کسب و کار مهم باشد؛ پرورش ویژگی های کار آفرینانه مورد توجه است، ابراز داشت: مشارکت حد اکثری دانش آموزان، تقویت کار گروهی، پژوهش و کاوشگری، بهره گیری از فناوری های نوین آموزشی و ایجاد رقابت سالم، 4 اصل حاکم بر جشنواره پنجم نوجوان خوارزمی خراسان جنوبی هستند.

او از راهیابی تیم اول هر محور ور در مجموع شش به مرحله کشوری جشنواره پنجم خبر داد و افزود: مرحله کشوری جشنواره نوجوان خوارمی در تابستان سال جاری و به میزبانی استان اصفهان برگزار می شود.

گفتنی است پنجمین جشنواره نوجوان خوارزمی در 345 دبیرستان دوره اول متوسطه استان برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار