تصمیم گیری کودکان برای کودکان در طرح "کودک کتابدار"

اصفهان (پانا) - مدیر خانه کودک سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان تربیت کودکان نویسنده و تصویرساز و ایجاد حس مسئولیت در کودکان را از اهداف اجرای طرح "کودک کتابدار" دانست.

کد مطلب: ۹۲۴۱۹۴
لینک کوتاه کپی شد
تصمیم گیری کودکان برای کودکان در طرح "کودک کتابدار"

زهرا کاظمی درباره برگزاری دوره‌های کودک کتابدار اظهار داشت: طرح کودک کتابدار از تیرماه سال گذشته آغاز شد و امسال نیز ادامه پیدا کرده است.
او افزود: هدف از برگزاری این طرح آشنایی کودکان با روند تولید و چاپ کتاب، داستان‌نویسی و تصویرسازی کتاب کودک است تا بتوانیم کتابخوانی را در بین کودکان ترویج دهیم.
مدیر خانه کودک سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان ایجاد احساس مسئولیت در کودکان را از دیگر اهداف برگزاری دوره‌های کودک کتابدار دانست و ادامه داد: اینکه کودک برای کودک تصمیم بگیرد با اینکه ما بزرگسالان برای آنها تصمیم بگیریم بسیار متفاوت است و در طرح کودک کتابدار کودکان تصمیم‌گیرنده هستند.
کاظمی گفت: برای کودکانی که سال گذشته جذب طرح کودک کتابدار شدند دوره‌های آموزشی و کارورزی برگزار کردیم و آنها را برای بازدید به کتابخانه‌های شهر و چاپخانه‌ها بردیم. همچنین برای آنها دوره‌های نویسندگی، کتاب‌سازی و ساخت انیمیشن برگزار شد که برای کودکان بسیار جذاب بود و امسال نیز این روند اجرا خواهد شد.
مدیر خانه کودک سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان تصریح کرد: امسال نیز برای این طرح فراخوان منتشر کردیم و والدین می‌توانند کودکان 9 تا 12 ساله خود را تا 8 تیرماه در این طرح ثبت‌نام کنند.
کاظمی با بیان اینکه شرکت‌کنندگان در طرح کودک کتابدار می‌توانند عضو کتابخانه خانه کودک و سایر کتابخانه‌های شهر شوند، بیان کرد: پس از گذراندن این دوره‌ها به شرکت‌کنندگان کارت کودک کتابدار اهدا می‌شود و می‌توانند در بازدیدها، نشست‌ها و کارگاه‌های خانه کودک شرکت کنند.
او با بیان اینکه همیشه این‌طور بوده که بزرگ‌ترها خودشان را جای کودکان می‌گذارند و برای آنها کتاب می‌نویسند یا تصویرسازی انجام می‌دهند، افزود: قصد داشتیم این روند را تغییر دهیم و به بچه‌ها نویسندگی یاد بدهیم. کودکانی که از سال گذشته تمام دوره‌های کتابداری و کارگاه‌های آموزشی را گذرانده‌اند، هم‌اکنون در حال گذراندن دوره نویسندگی بوده و در پایان این دوره، با چهارچوب نویسندگی و شخصیت‌پردازی آشنا می‌شوند و می‌توانند خودشان کتاب بنویسند.
مدیر خانه کودک سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان ادامه داد: تعدادی از کودکان سال‌ها است در کانون نقاشان خانه کودک فعالیت می‌کنند و به درجه‌ای رسیده‌اند که می‌توانند برای کتاب، تصویرسازی انجام دهند. ما داستان‌هایی که کودکان دیگر خلق کرده‌اند را به این کودکان نقاش می‌دهیم تا برای آنها تصویرسازی کنند.
او چاپ کتاب‌های کودکان را از اهداف آینده طرح کودک کتابدار دانست و ابراز امیدواری کرد پس از تکمیل فرآیند آموزش کودکان در این طرح، کتاب‌های آنها به چاپ برسد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار