مدیرکل آموزش و پرورش استان در جمع فرمانداران و بخشداران:

برنامه راهبردی آموزش و پرورش استان بر مبنای سند تحول بنیادین درحال تدوین است

زنجان(پانا)-مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان ضمن حضور در گردهمایی فرمانداران و بخشداران استان به تبیین جایگاه شورای آموزش و پرورش و نحوه عملیاتی سازی سند تحول بنیادین پرداخت.

کد مطلب: ۹۲۴۱۷۱
لینک کوتاه کپی شد
برنامه راهبردی آموزش و پرورش استان بر مبنای سند تحول بنیادین درحال تدوین است

ابراهیم رفیعی درجلسه فرمانداران و بخشداران استان که به ریاست استاندار زنجان برگزار گردید، ضمن تشریح سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش اظهار داشت: برنامه های راهبردی اداره کل آموزش و پرورش استان تا سال 1400در حال تدوین می باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با اشاره به اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش گفت: مهم‌ترین هدف اجرای سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش، تبدیل مدرسه به یک آموزشگاه بزرگ است تا دانش‌آموزان بتوانند در آن رشد و ارتقا پیدا کنند ، نیازهای فردی و اجتماعی آن ها تامین گردد و از یک محیط اخلاقی، علمی؛ امن، سالم، با نشاط و برخوردار از هویت جمعی بهره مند گردند.

رفیعی با اشاره به اینکه سند تحول بنیادین تلاش دارد مدرسه را از حالت منفعل به حالت فعال در آورد، عنوان کرد: این سند تلاش دارد دانش‌آموزانی در طراز ایران اسلامی تربیت کند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان در ادامه سخنان خود با اشاره به جایگاه و اهمیت شورای آموزش و پرورش در تسهیل فعالیت های نهاد تعیلم و تربیت، بهره گیری از کلیه منابع و امکانات را در جهت توسعه کمی و کیفی همه جانبه آموزش و پرورش یکی از اهداف شورای مذکور دانست.

وی در ادامه با بیان وظایف و اختیارات موسعی که قانونگذار برای شوراهای آموزش و پرورش شهرستانها و مناطق وضع نموده است؛ به تشکیل منظم و مستمر جلسات و حضور فعال تمامی اعضا در این شورا و ارزیابی سالانه از فعالیت شوراها تأکید نمود.

رفیعی با اشاره به شاخص های ارزیابی عملکرد شوراهای آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق گفت: تشکیل جلسات شورا بصورت حداقل هر ماه یک جلسه، میزان حضور اعضای شورای آموزش و پرورش در جلسات (برخورد قانونی با غایبین غیر موجه)، کیفیت مصوبات شورای آموزش و پرورش، میزان انطباق مصوبات با قانون شورای آموزش و پرورش، میزان تحقق و اجرای مصوبات شورای آموزش و پرورش، تنظیم صحیح صورتجلسات و ارسال به موقع مصوبات به دبیرخانه شورای استان،ابلاغ مصوبات شورای آموزش و پرورش شهرستان/منطقه با امضای فرماندار/ بخشدار ، میزان تحقق درآمدهای ناشی از اجرای مواد مالی قانون شورای آموزش و پرورش و میزان فعالیت کارگروههای ذیل شورای آموزش و پرورش از جمله شاخص هایی است که عملکرد شوراهای آموزش و پرورش مناطق و نواحی به استناد آن مورد ارزیابی قرار می گیرد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان ضمن ارائه گزارشی از اجرای مواد 13 و 16 قانون شوراهای آموزش و پرورش اظهار داشت: مواد درآمدی قانون شورا یکی از مواردی است که انتظار می رود فرمانداران و بخشداران به عنوان روسای شوراهای آموزش و پرورش موانع اجرای این مواد را مرتفع نمایند.

رفیعی بر ضرورت حمایت از مدارس غیردولتی تأکید کرد و از فرمانداران و بخشداران استان خواست تا از تمامی ظرفیت های قانونی موجود برای توسعه مدارس غیردولتی و مشارکت های مردمی استفاده نمایند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان در ادامه با اشاره به اهمیت فعالیت خیرین مدرسه ساز در گسترش فضاهای آموزشی، از فرمانداران و بخشداران استان خواست تا از فعالیت مجامع خیرین مدرسه ساز حمایت نمایند .

وی با تاکید بر این نکته که آموزش و پرورش یک دستگاه نیست و باید به مسایل تعلیم و تربیت نگاه فرابخشی داشته باشیم خواستار اختصاص حداقل 25% اعتبارات شهرستانها و مناطق به آموزش و پرورش شد و ابراز امیدواری نمود در سایه تعامل همه دستگاه های اجرایی، زمینه های مناسب برای رشد ، پیشرفت و گسترش آموزش و پرورش فراهم آید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار