بازار کهنه قم به بازارچه صنایع‌ دستی تبدیل می‌شود

قم (پانا) - رئیس کمیسیون خدمات شهری و امور زائران شورای اسلامی شهر قم از تبدیل بازار کهنه این شهر به بازارچه صنایع‌دستی خبر داد.

کد مطلب: ۹۲۴۱۵۲
لینک کوتاه کپی شد
بازار کهنه قم به بازارچه صنایع‌ دستی تبدیل می‌شود

سید مجتبی سبحانی ثابت با اشاره به نگرانی‌های موجود در زمینه بازار کهنه قم، افزود: برنامه ریزی برای ساماندهی و حفظ پهنه تاریخی بازار کهنه در دستور کار شورای اسلامی شهر قم قرار گرفته است.

رئیس کمیسیون خدمات شهری و امور زائران شورای اسلامی شهر قم مهم‌ترین مشکلات بازار کهنه را مورد توجه قرار داد و گفت: عبور و مرور وسایل نقلیه در محدوده این بازار، احتمال آتش‌سوزی در انبارهای آن و همچنین نا امنی به دلیل متروکه و تاریک بودن این بازار از مسائلی بوده که ساماندهی آن را ضروری کرده است.

سبحانی ثابت اضافه کرد: جلسات مستمری با کسبه و فعالان اقتصادی بازار کهنه برگزار و موافقت آن‌ها برای ساماندهی و تبدیل آن به بازارچه صنایع‌دستی گرفته‌شده است.

وی گفت: همچنین برای حفظ سازه تاریخی بازار و رونق صنعت گردشگری و رونق کسب‌وکار نیز تعاملات مناسبی با اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان صورت گرفته است.

رئیس کمیسیون خدمات شهری و امور زائران شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: در بودجه سال جاری شهرداری قم ردیف بودجه مشخصی برای کف سازی بازار کهنه توسط شهرداری قم پیش بینی شده و اداره کل میراث فرهنگی استان نیز امر جداره سازی و مرمت سقف این اثر تاریخی را انجام خواهد داد.

سبحانی ثابت اضافه کرد: برای جلوگیری از تردد موتورسیکلت و وسایل نقلیه در بازار کهنه تمام ورودی آن‌ها آن مسدود و اقدام‌های لازم برای روشنایی و افزایش ایمنی آن آغازشده است.

وی گفت: سازمان زیباسازی و نوسازی اطراف حرم مطهر حضرت معصومه (س) در یک بازده زمانی ۲ ماهه، کف سازی بازار کهنه را بر مبنای طرح و معماری هماهنگ با بافت تاریخی آن انجام می‌دهد.

رئیس کمیسیون خدمات شهری و امور زائران شورای اسلامی شهر قم خاطرنشان کرد: اگر این بازار متروکه تبدیل به بازارچه صنایع‌دستی و فروش محصولات و سوغات سنتی شود، با حفظ زیبایی رونق کسب‌وکار به جذب بیشتر گردشگران نیز کمک شایانی خواهد کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار