60 درصد فاز اول محور کمکی خیابان ارتش احداث شده است

اصفهان (پانا) - مدیر منطقه 5 شهرداری اصفهان گفت: 60 درصد فاز اول محور کمکی خیابان ارتش در منطقه 5 شهر اصفهان احداث شده است.

کد مطلب: ۹۲۴۱۳۵
لینک کوتاه کپی شد
60 درصد فاز اول محور کمکی خیابان ارتش احداث شده است

به گزارش اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، احمد رضایی با اشاره به اینکه پروژه احداث خیابان کمکی ارتش با تعامل خوب ارتش و شهرداری در حال ساخت است، اظهار کرد: با توجه به تعاملات صورت گرفته در فاز اول شاهد پیشرفت 60 درصدی طرح بوده ایم و به طور کلی مجموع پروژه حدود 30 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
وی بیان کرد: فاز اول حدفاصل بلوار شهدای صفه تا بهداری لشکر را شامل می شود و فاز دوم شامل شهدای صفه تا خیابان جانبازان است که در فاز دوم به دلیل قرار گرفتن در منطقه نظامی نیاز به حفاظت فیزیکی وجود دارد.
مدیر منطقه 5 شهرداری اصفهان ادامه داد: خیابان ارتش یکی از محورهای شریانی منطقه است که محل عبور خطوط حمل و نقل عمومی مانند عبور خط «بی آر تی» از هر دو جهت خیابان است و در جداره های خیابان، مراکز تجاری بسیاری قرار دارد که اغتشاش ترافیک را به دلیل پارک های حاشیه ای و دوبل شاهد هستیم.
وی با بیان اینکه خیابان کمکی ارتش نیاز به خط بدنه 45 متر از دو طرف داشت اما برای اینکه این خط بدنه قابلیت اجرای طرح های شهری و رویدادهای فرهنگی، اجتماعی و ... را داشته باشد خط بدنه 60 تا 75 متر را برای این طرح در نظر گرفتیم، گفت: احداث خیابانی با این ویژگی در شهر اصفهان بی نظیر است چراکه بخشی از این طرح به مرکز تبادلات اجتماعی تبدیل می شود.
رضایی تصریح کرد: یکی دیگر از خیابان هایی که در منطقه 5 ساخته می شود، ادامه خیابان توحید است که از خیابان توحید تا بزرگراه شهدای صفه ادامه پیدا کرده، از اراضی ارتش، دانشگاه اصفهان و دانشکده علوم پزشکی عبور می کند و در اجرای این طرح هم تعاملات خوبی بین این سه حوزه شکل گرفته است.
وی با اشاره به دیگر طرح ترافیکی منطقه 5 اصفهان افزود: پل شهید ستاری ترافیک صبحگاهی و شامگاهی شدیدی دارد و ترافیک روی پل، از سمت شرق به غرب است. از سوی دیگر تعداد لاین های عبوری از سه به دو کاهش پیدا کرده است که این وضعیت سبب شده تا عبور و مرور در این محورها به گلوگاه تبدیل شود، به همین منظور برای تعریض پل شهید ستاری بودجه لازم اختصاص یافته است.
مدیر منطقه 5 شهرداری اصفهان اظهار کرد: طراحی های فنی انجام شده و تا یک ماه دیگر عملیات اجرایی تعریض این خیابان آغاز می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار