برگزاری سومین المپیاد فیلم‌سازی نوجوانان ایران در نیشابور

نیشابور (پانا ) - بنیاد سینمایی فارابی با همکاری انجمن سینمای جوانان ایران، «سومین المپیاد فیلم‌سازی نوجوانان ایران» را در دو بخش «ایده» و «فیلم» برگزار می‌کند

کد مطلب: ۹۲۴۰۸۲
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری سومین المپیاد فیلم‌سازی نوجوانان ایران در نیشابور

مسئول انجمن سینمای جوان اداره فرهنگ وارشاد اسلامی نیشابور اظهارکرد:سومین المپیاد فیلم‌سازی نوجوانان ایران توسط بنیاد سینمایی فارابی و با مشارکت انجمن سینمای جوانان ایران، در دو بخش «ایده» و «فیلم» و همزمان با جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود.

مسعود سلیمانی سپهر افزود:این المپیاد با اهداف ترویج فضائل اخلاقی و نگاه امیدوارانه به زندگی در بین نوجوانان از طریق ایده‌پردازی و مشارکت در تولید فیلم، یافتن ایده‌های نو در سینمای کودکان و نوجوانان، ایجاد شرایط مناسب برای کشف و معرفی استعدادهای هنری نوجوانان در حوزه تخصصی سینمای کودکان و نوجوانان و زمینه سازی برای گسترش فعالیت در حوزه سینمای کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد:سومین المپیاد فیلم‌سازی نوجوانان ایران در دو بخش: ایده: (منظور از ایده، طرح اولیه‌ قصه‌ای است که پس از پذیرش توسط هیئت انتخاب المپیاد، با کمک استاد مشاور و گروه خلاق به طرح کلی فیلمنامه (دارای ابتدا، میانه و پایان داستان باشد) تبدیل خواهد شد.) و فیلم‌ کوتاه: (منظور فیلم‌هایی با زمان حداکثر ۳ دقیقه است که بعد از سال ۱۳۹۶ تولید شده باشند) برگزار خواهد شد.

سلیمانی سپهریادآورشد: دبیرخانه المپیاد پیش از برگزاری، برای نوجوانانی که آثارشان به مرحله نهایی راه پیدا نماید در انجمن سینمای جوانان ایران دفتر نیشابور کارگاه‌های رایگان «آشنایی با سینما» برگزار خواهد کرد.

وی عنوان کرد: در این المپیاد نوجوانان ۱۲ تا ۱۶ ساله (متولدین سال‌های ۱۳۸۲ تا ۱۳۸۶) می‌توانند شرکت کنند هر شرکت‌کننده می‌تواند حداکثر ۵ایده ارائه دهد و در صورت تصویب، یکی از آنها به فرآیند تولید وارد شود وفیلم‌های تولید شده حداکثر تا ۳ دقیقه باشدکه می‌توانند توسط دوربین معمولی یا تلفن همراه، تصویربرداری شده و در قالب داستانی، مستند یا پویانمایی باشند.

سلیمانی سپهر بیان کرد: محورهای پیشنهادی و دارای اولویت‌ این المپیاد ترجیحا «سرزمین من»، «آرزوهای من»، «رویاهای کودکان و نوجوانان امروز»، «خانواده من»، «خلاقیت در زندگی»، «سرگرمی کودکان»، « نشاط و کودکی»، «سواد رسانه‌ای کودکان و نوجوانان»، «امیدواری»، «بخشش» و «قصه‌های برگرفته از کتاب‌های کودک و نوجوان» (ترجیحاً نویسنده‌های ایرانی) هستند.

مسئول انجمن سینمای جوان اداره فرهنگ وارشاد اسلامی نیشابور تصریح کرد:متقاضیان آثار خود را به نشانی نیشابور خیابان شهید جعفری( راه آهن) مجتمع فرهنگی وهنری ارشاد اسلامی انجمن سینمای جوان ارسال وجهت اطلاع بیشتر با تلفن 42228900تماس حاصل نمایند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار