محمد صیدلو: سوادآموزی یک تکلیف ملی است

تهران(پانا) - نشست فصلی مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران با مسئولین نهضت سوادآموزی مناطق 21 گانه شهرستان های استان تهران برگزار شد.

کد مطلب: ۹۲۴۰۷۹
لینک کوتاه کپی شد
محمد صیدلو: سوادآموزی یک تکلیف ملی است

محمد صیدلو مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران با اشاره به ویژگی‌های خاص شهرستانهای استان تهران، اظهار داشت: با تعهد و انگیزه کار بزرگ و اقدام ملی سوادآموزی باید با کیفیت تمام انجام شود .

او با تاکید بر اینکه داشتن شهروندی که باسواد است و شهروندی که می تواند بخواند و بنویسد کیفیت جامعه را متفاوت خواهد نمود، تصریح کرد: وقتی ما بپذیریم شهروند با سواد می تواند ارتباط بگیرد و می تواند از آنچه به روز شده استفاده کند می‌تواند با شرایط روز برنامه‌ریزی کنند وقطعا چنین شهروندی کیفیت جامعه را بالا خواهد برد.

صیدلو یکی از شاخص‌های توسعه در کشورهای توسعه یافته را میزان سواد در آن کشورها دانست و افزود: اگر به آمار و اطلاعات مراجع ذیصلاح مراجعه کنیم متوجه می شویم کسانی که ارتباط آنها با مدرسه، کتاب، معلم و فضای علمی قطع شده، شهروندان مطلوبی نیستند و برای جامعه ایجاد هزینه خواهند کرد.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه سوادآموزی یک تکلیف ملی است، یادآور شد: کار را با اعتقاد به این که پشت آن کیفیتی نهفته انجام دهید ،چرا که ما معتقدیم آدم بی سواد کیفیت جامعه را پایین می آورد و به مردم آسیب می رساند.

مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران با اشاره به اینکه موفقیت در این زمینه جز با همدلی اتفاق نمی افتد، خاطرنشان کرد: اگر انسجام درونی و کار تیمی شکل نگیرد به اهداف مطلوبی دست نخواهیم یافت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار