چرایی مخالفت پلیس با طرح زیست شبانه از زبان عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران

نژاد بهرام: با توجه به اینکه اجرای طرح مربوط به شهر تهران است، باید با پلیس تهران رایزنی می‌شد؛ نمی‌دانستیم باید با فرماندهی کل ناجا نیز صحبت شود

تهران (پانا) - عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران می‌گوید نگرانی‌ها و دغدغه‌های ترافیکی، امنیتی و انتظامی نیروی انتظامی درباره طرح زیست شبانه در کارگروهی مشترک بررسی می‌شود.

کد مطلب: ۹۲۴۰۷۷
لینک کوتاه کپی شد
چرایی مخالفت پلیس با طرح زیست شبانه  از زبان عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران

زهرا نژادبهرام در گفت‌وگو با پانا درباره اظهارنظرهای متناقض اعضای شورای شهر تهران و پلیس درباره اجرای طرح زیست شبانه اظهار کرد: بالاخره شورا یک مصوبه‌ای دارد. شورای شهر مصوبات خود را طبق قانون، برای هیات تطبیق ارسال می‌کند و نمایندگان هیات تطبیق که شامل نماینده‌ وزارت کشور، نماینده قوه‌ قضاییه و نماینده شورا هستند ،حضور دارند و نظرات را بررسی می‌کنند.

عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران با بیان اینکه شورای شهر در متن طرح ارسالی شهرداری تهران را مکلف کرد تا برای زیست شبانه لایحه‌ای به شورا ارائه دهد، گفت: به شهرداری گفته بودیم برای اینکه لایحه ارسال کند، بهتر است در ایام شعبانیه به صورت پایلوت پنج منطقه انتخاب شود تا گره‌ها، شکاف‌ها و اختلالات طرح مشخص شود.

نژادبهرام با اشاره به مخالفت شهرداری برای اجرای این طرح گفت: اگر شهرداری با بخشی از کار مخالف است خیلی مهم نیست، چون شهرداری مکلف است که مصوبات شورا را اجرا کند اما طبیعی است که اختلاف ‌نظر بین مسئولان وجود داشته باشد. تلاش شده است تا در طرح پایلوت گره‌ها استخراج شود به عنوان مثال یکی از مشکلاتی که وجود داشت این بود که اصناف در این قضیه خوب توجیه نشده بودند. رویکرد ما اول اجرای طرح در محورهای تجاری بوده است، بنابراین انتقال فعالیت‌های روز به شب در راستای ارتقای امنیت و تامین نیازهای مردم بود.

پلیس اعلام کرد ابعاد طرح زیست شبانه تبیین شود

این عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه از ابتدا با نیروی انتظامی طرح زیست شبانه مورد بررسی قرار گرفته بود، گفت: با توجه به اینکه اجرای این طرح مربوط به شهر تهران است، باید با پلیس تهران نیز رایزنی می‌شد. نمی‌دانستیم که باید در این زمینه با فرماندهی کل ناجا نیز صحبت شود. بعدا که جانشین فرمانده ناجا در این زمینه صحبت کرد، اعلام شد که ابعاد طرح باید تبیین شود. قرار شد کارگروهی تشکیل شود و نمایندگان شهرداری و شورا هم حضور داشته باشند تا نگرانی‌ها و دغدغه‌های نیروی انتظامی در راستای دغدغه‌های ترافیکی، امنیتی و انتظامی رفع شود.

وی در ادامه با بیان اینکه فعالیت‌های پلیس و شهرداری به یکدیگر متصل هستند و هیچ فاصله‌ای با هم ندارند، گفت: تمام کارهای ما با همدیگر است و طبیعی است که طرح زیست شبانه نیز از ابتدا با پلیس تهران آغاز شود. ما نمی‌دانستیم باید این موضوع را با فرماندهی کل درمیان بگذاریم وگرنه حتما این کار را انجام می‌دادیم چون رویکردمان همکاری و همدلی است و به دنبال رفع گره‌ها و مشکلات هستیم و دنبال تقابل و سوء‌تفاهم نیستیم.

نژادبهرام با تأکید بر اینکه بسیاری از طرح‌های شهری با پلیس قابلیت اجرا دارد، گفت: همچنین بسیاری از طرح‌های پلیس نیز با همکاری شهرداری قابل اجراست.

نظارت اجتماعی باید بیش از نظارت انتظامی باشد

این عضو شورای شهر تهران درباره افزایش دزدی تجهیزات شهری از جمله دزدی دیوارهای صوتی گفت: این موارد پیش می‌آید. یک دوره‌ای هم موضوع سیم مسی‌ها، لامپ‌های برق یا درپوش‌های کنتورها بود. متاسفانه این موارد وجود دارد و به‌طور مداوم شهرداری این را نصب می‌کند. البته رویکرد من در برخورد با این موارد انتظامی نیست بلکه هرقدر که نظارت اجتماعی افزایش و ارتقاء پیدا کند، مردم به مسائلی که در شهر وجود دارد حساس باشند و به پلیس اطلاع دهند یا با 137 تماس بگیرند. بنابراین باید نظارت اجتماعی‌ تقویت شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار