یک نماینده مجلس عنوان کرد:

مردم گنبد کاووس از حداقل امکانات پزشکی و درمانی محروم هستند

تهران (پانا) - نماینده مردم گنبد کاووس در مجلس شورای اسلامی در تذکری به وزیر بهداشت انتقاد کرد که مردم گنبد از حداقل امکانات بهداشتی و درمانی محروم هستند و به‌دلیل نبود دستگاه سی‌تی‌اسکن بسیاری از بیماران تصادفی بلاتکلیف می‌مانند.

کد مطلب: ۹۲۴۰۷۱
لینک کوتاه کپی شد
مردم گنبد کاووس از حداقل امکانات پزشکی و درمانی محروم هستند

به‌گزارش ایسنا، قرجه طیار نماینده مردم گنبد کاووس در مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی علنی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: آقای وزیر بهداشت شهرستان گنبد و شرق گلستان با جمعیت قریب به یک میلیون نفر از بسیاری از امکانات اولیه پزشکی محروم هستند. با گذشت چندین ماه از دستور شما دستگاه سی تی اسکن به بیمارستان شهید مطهری گنبد کاووس تحویل داده نشده است. مردم و بیماران تصادفی در این‌خصوص به‌شدت در مضیقه هستند. با توجه به آمار بالای تصادفات در این منطقه لازم است وزیر و استاندار این موضوع را به‌صورت ویژه مورد اهتمام قرار دهند.

او ادامه داد: مطابق اصل ۲۹ قانون اساسی برخورداری از تأمین اجتماعی منجمله خدمات بهداشتی، درمانی و مراقبت‌های پزشکی بیمه و غیره‌بیمه حق همگان است و دولت مکلف است طبق قانون برای تمامی افراد این موضوع را تأمین کند. استان گلستان تنها استانی است که دفترچه خدمات درمانی در آن مورد پذیرش مطب‌ها و بخش‌های خصوصی قرار نمی‌گیرد و روستاییان تنها می‌توانند از بیمارستان‌ها و مراکز درمانی دولتی استفاده کنند. بخش‌های دولتی هم پاسخگوی مراجعین نیستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار