ارائه تسهیلات مناسب به پرورش‌دهندگان ماهی در استان اردبیل

اردبیل (پانا) - مدیرکل شیلات و آبزیان اردبیل از ارائه تسهیلات مناسب برای پرورش‌دهندگان ماهی در استان خبر داد.

کد مطلب: ۹۲۴۰۶۱
لینک کوتاه کپی شد
ارائه تسهیلات مناسب به پرورش‌دهندگان ماهی در استان اردبیل

میرآرمان واعظی در جریان بازدید از مزارع پرورش ماهی شهرستان مشگین‌شهر اظهار داشت: براساس برآوردهای انجام شده امسال شاهد تولید بیش از 11 هزار تن انواع ماهیان گرمابی و سردابی در استان خواهیم بود که از این میزان 60 درصد مربوط به ماهیان سردابی و 40 درصد نیز ماهیان گرمابی است .

او اردبیل را از قطب‌های تولید ماهیان سردابی در کشور برشمرد و بیان کرد: با توجه به اینکه در سال گذشته 10 هزار تن ماهی در استان تولید شده ‌میزان تولید امسال انواع ماهی در استان 10 درصد افزایش یافته است .

مدیرکل شیلات و آبزیان استان از ارائه تسهیلات مناسب برای پرورش‌دهندگان ماهی در استان خبر داد و گفت: در راستای حمایت از تولیدکنندگان در این حوزه و ترویج صنعت شیلات این تسهیلات از سوی دولت ارائه می‌شود که 80 درصد از تسهیلات ارائه شده به پرورش‌دهندگان آبزیان به صورت بلاعوض بوده است .

واعظی تصریح کرد: تاکنون در سطح استان 540 مزرعه پرورش ماهی شامل مزارع پرورش ماهیان سردابی، گرمابی، خرد، منفرد و استخرهای دومنظوره و آب‌های طبیعی و نیمه‌طبیعی ایجاد شده و در راستای تولید انواع ماهی و آبزیان فعالیت می‌کنند که با ارائه خدمات آموزشی به این افراد در تلاش برای افزایش کارایی این مراکز هستیم .

او با اشاره به برگزاری کلاس‌های آموزشی رایگان پرورش ماهی در استان افزود: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده بیش از یک هزار و 500 نفر روز در کلاس‌های آموزشی پرورش آبزیان در سال گذشته شرکت کردند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار