20 درصد دانش آموزان اردبیلی در مدارس غیر دولتی تحصیل می کنند

اردبیل (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل با بیان اینکه 45 هزار نفر از دانش آموزان استان در مدارس غیر دولتی تحصیل می کنند، گفت: این میزان 20 درصد دانش آموزان استان را شامل می شود.

کد مطلب: ۹۲۴۰۲۸
لینک کوتاه کپی شد
20 درصد دانش آموزان اردبیلی در مدارس غیر دولتی تحصیل می کنند

احمد ناصری در همایش موسسان و مدیران مدارس غیر دولتی استان اظهارکرد: آموزش و پرورش برای اداره دانش آموزان در بخش دولتی متحمل هزینه می شود، یادآوری کرد: تحصیل نزدیک به 45 هزار نفر نوآموز و دانش آموز در مدارس غیر دولتی استان بیانگر این است که این بخش باعث کاهش هزینه های دولت در حوزه آموزش و پرورش شده است.

او با اشاره به محدودیت سهم آموزش و پرورش از منابع کشور نسبت به سایر کشورهای توسعه یافته در جهان، تصریح کرد: سهم آموزش و پرورش در سال 97، 11.3 درصد و در سال 98، 13.80 درصد از بودجه عمومی کشور است و همچنین از بودجه عمرانی نیز در سال 97، 14.5 درصد و سال 98، 18 درصد را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با بیان اینکه خلاها و شکاف های موجود در نظام تعلیم و تربیت کشور را مدارس غیر دولتی پر می کنند، خاطرنشان ساخت: خوشبختانه طبق ارزیابی های مختلف، کیفیت آموزشی و پرورشی در مدارس غیر دولتی رو به رشد می باشد.

ناصری در ادامه با عنوان اینکه شهریه ها در مدارس غیر دولتی با شیب ملایمی افزایش پیدا خواهد کرد، گفت: برای اینکه تعداد دانش آموزان در این مدارس رشد پیدا کند بایستی ظرفیت ها و پتانسیل های اقتصادی خانواده ها را در افزایش شهریه ها در نظر گرفته شود.

او همچنین با بیان اینکه سیستم های گرمایشی مدارس غیر دولتی از حساسیت بالایی برخوردار است، اظهار داشت: مقرر شده است تا در فضاهای جدید آموزشی و پرورشی غیر دولتی سیستم های گرمایشی استاندارد در نظر گرفته شود و همچنین دیگر واحد ها نیز در عرض 16 ماه نسبت به حل این مشکلات اقدام نمایند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همچنین از کسب مقام دوم آموزش و پرورش استان در بین دستگاهی با ماهیت فعالیت های آموزشی و پژوهشی در ارزیابی های سال 97 خبر داد و اعلام کرد: هنرجویان استان نیز در نخستین المپیاد شایستگی محور ویژه هنرجویان هنرستان های شاخه فنی و حرفه ای سراسر کشور مقام سوم را احراز کرده اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار