200 متر از تونل غربی خط دوم متروی اصفهان حفاری شد

اصفهان (پانا) - مدیرعامل سازمان قطارشهری اصفهان گفت: طول حفاری تونل غربی خط دوم قطارشهری اصفهان به 200 متر رسید.

کد مطلب: ۹۲۴۰۱۴
لینک کوتاه کپی شد
200 متر از تونل غربی خط دوم متروی اصفهان حفاری شد

به گزارش اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، محمدرضا بنکدار هاشمی با بیان اینکه حفاری و ساخت پنج ایستگاه خط دوم قطار شهری اصفهان در حال انجام است و عملیات عمرانی این ایستگاه ها به صورت دو شیفته در طول 24 ساعت شبانه‌روز انجام خواهد شد، اظهار کرد: این ایستگاه ها شامل ایستگاه دارک (شهرک امام حسین)، زینبیه، عاشق اصفهانی، عمان سامانی و لاله است.
وی افزود: دستگاه مکانیزه حفار تونل، تاکنون بیش از 200 متر از تونل غربی خط دوم را حفاری و سگمنت‌گذاری کرده و طول حفاری تونل شرقی نیز در هفته جاری به 50 متر رسیده است.
مدیرعامل سازمان قطارشهری اصفهان با تاکید بر اینکه همزمان با حفاری تونل، حفاری و ساخت ایستگاه‌های خط دوم قطارشهری نیز در حال انجام است، تصریح کرد: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته، قرار است به زودی از سمت غرب شهر اصفهان به سمت میدان امام علی (ع)، حفاری تونل به صورت تک چشمه انجام گیرد که این حفاری از ایستگاه مدرس نجفی در کهندژ تا میدان امام علی (ع) با یک «تی بی ام» تک چشمه به قطر 9 متر انجام خواهد شد.
در مرحله نخست 16 کیلومتر از خط دوم متروی اصفهان به بهره برداری می رسد
وی با بیان اینکه «تی بی ام» مورد استفاده در خط یک قطارشهری، در خط دوم پس از مونتاژ و خرید تیغه برشی، مورد استفاده قرار گرفت، ادامه داد: بر اساس مطالعات و نظرات کارشناسان خط، حفاری مکانیزه تونل خط دوم قطارشهری اصفهان از شرق اصفهان به صورت تونل دوچشمه در مسیر ایستگاه دارک شهرک امام‌ حسین (ع) تا میدان امام علی (ع) با دو دستگاه «تی بی ام» انجام می‌شود.
بنکدار با اشاره به اینکه عملیات عمرانی تونل غربی پس از خرید دو دستگاه کاترهد (تیغه برشی) «تی ‌بی ‌ام» خط دوم قطارشهری اصفهان و نصب آن بر ماشین مکانیزه حفار، اسفند سال 1397 و حفاری تونل شرقی، همزمان با عید سعید فطر آغاز شد، گفت: کار ساخت ایستگاه‌ های خط دوم قطارشهری اصفهان از سال 1396 آغاز شده و حفاری تونل غربی خط از اسفند سال 1397 و همچنین حفاری تونل شرقی خط نیز از خرداد امسال آغاز شد.
وی اضافه کرد: خط دوم قطارشهری اصفهان به طول حدود 24.7 کیلومتر دارای 23 ایستگاه است که در مرحله نخست بهره برداری، حدفاصل ایستگاه دارک (شهرک امام حسین) تا ایستگاه مدرس نجفی در کهندژ به طول 16 کیلومتر بهره‌برداری خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار