پیرانشهر پایین ترین سرانه فضای آموزشی کشور را دارد

ارومیه(پانا)- مدیر عامل مجمع خیرین مدرسه ساز پیرانشهر ضمن اعلام این موضوع گفت: سرانه فضای آموزشی پیرانشهر به نسبت سایر شهرستان های استان و در مقایسه با کل کشور در پایین ترین سطح خود قرار دارد.

کد مطلب: ۹۲۳۹۸۷
لینک کوتاه کپی شد
پیرانشهر پایین ترین سرانه فضای آموزشی کشور را دارد

سید عبدالرحمان حسینی گفت: در هشتمین جشنواره خیرین مدرسه ساز که با حضور نماینده مردم این شهرستان در مجلس شورای اسلامی، مدیر عامل مجمع خیرین مدرسه ساز استان آذربایجان غربی؛ فرماندار ، خیرین مدرسه ساز و جمعی دیگر از مسئولان استانی و شهرستان در محل سالن آمفی تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پیرانشهر برگزار شد، خیرین حاضر در این جشنواره برای احداث 6 مدرسه و همچنین اهداء 3 هکتار زمین برای ساخت و توسعه فضای آموزشی در سطح شهرستان پیرانشهر اعلام امادگی کردند.

وی ادامه داد: این تعداد مدرسه در قالب 16 کلاس درسی می تواند در صورت محقق شدن کمک بسیار شایانی به رفع مشکلات ناشی از کمبود فضای آموزشی شهرستان نماید.

حسینی با اشاره به این نکته که کمک به مناطق محروم شهرستان و تلاش در راستای رفع مشکلات آموزشی کاریست که تنها خدا می تواند جبران این محبت را بکند، اظهار داشت: وجود خیرین بزرگوار می تواند نقطه امیدی برای آینده این شهرستان در راستای رفع نیازهای آموزشی باشد لذا باید با تمام توان از این حرکت و اقداخداپسندانه آنها حمایت کرد.

مدیر عامل مجمع خیرین مدرسه ساز پیرانشهر در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: در ۱۰ سال اخیر در ۴۸ نقطه از شهر و روستا در پیرانشهر بیش از ۱۱ هکتار زمین توسط خیرین به اداره آموزش و پرورش اهدا شده است که در این مدت ۱۵۵ کلاس درسی به بهره برداری رسیده اند.

حسینی در ادامه سخنان خود با اشاره به سرانه فضای آموزشی در سطح پیرانشهر و مقایسه آن با سایر شهرستان های استان تصریح کرد: سرانه فضای آموزشی برای هر نفر در استان حدود ۴ متر و نیم است اما در شهرستان پیرانشهر متاسفانه سرانه فضای آموزشی 1 متر و 47 سانتی متر مربع برای هر دانش آموز است که این آمار نشان از این دارد پیرانشهر نه تنها در مقایسه با سایر شهرستان های استان بلکه در مقایسه با کل کشور در پایین ترین سطح خود قرار دارد لذا در راستای کاهش این فاصله نیازمند همت بیشتر خیرین مدرسه ساز هستیم.

بر اساس شاخص های موجود فضای استاندارد برای هر دانش آموز باید بیش از ۸ متر مربع باشد در حالیکه این آمار در سطح کشور بیش از ۵ متر و 18 سانتی متر مربع و در سطح استان آذربایجان غربی 4 متر و نیم و در سطح شهرستان پیرانشهر حدود 1 متر و 17 سانتی متر مربع است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار