مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی: رقابت 83 هنرجو در هفدهمین دوره مسابقات علمی کاربردی

بیرجند (پانا)- مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: 83 هنر جوی برگزیده پایه یازدهم در مرحله عملی هفدهمین دوره مسابقات علمی کاربردی هنرستان های کاردانش استان به رقابت پرداختند.

کد مطلب: ۹۲۳۹۸۳
لینک کوتاه کپی شد
مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی: رقابت 83 هنرجو در هفدهمین دوره مسابقات علمی کاربردی

محمد علی واقعی با بیان این خبر اظهار کرد: پس از انجام مرحله تئوری استانی در 11 اردیبهشت ماه سال جاری و مشخص شدن راه یافتگان به مرحله بعد، مرحله عملی استانی هفدهمین دوره مسابقات علمی کاربردی هنرستان های کاردانش استان خراسان جنوبی در 3 حوزه متمرکز در بیرجند برگزار شد.

او با بیان این که این مسابقات در10رشته مهارت و رشته ی برق ساختمان به صورت المپیاد برگزار شد؛ تصریح کرد: رشته های تولید محتوای الکترونیکی ، طراحی و توسعه صفحات وب ، خیاطی ، حسابداری مالی ، مدیریت و برنامه ریزی امور خانواده، برق صنعتی ، برق ساختمان، نقشه کشی ساختمان ، تعمیر موتور ، برق خودرو و تأسیسات حرارتی و برودتی از جمله این رشته مهارت ها بودند.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به راهیابی هنر جویان برتر 12 رشته دیگر استان به صورت مستقیم به دلیل تک رشته ای بودن و سایر ضوابط و شرایط به مرحله کشوری این دوره از مسابقات علمی کاربردی، ادامه داد: از مجموع 83 هنرجوی برگزیده 33 نفر دختر و 50 نفر پسر بودند.

او، از همکاری43 نفر از هنر آموزان هنرستان ها به عنوان آزمونگر، ناظر و سایر عوامل اجرایی تقدیر و خاطر نشان کرد: تعداد 4 نفر از هر رشته در صورت کسب حد نصاب قبولی به مرحله کشوری معرفی می شوند.

واقعی بروز خلاقیت های علمی و عملی هنرجویان،تقویت روحیه رقابت جویی و رقابت پذیری، آشنایی جامعه با توانمندی های هنرجویان شاخه کاردانش، اشاعه فرهنگ کار و مهارت آموزی، فراهم نمودن شرایط مناسب برای بهبود کیفیت آموزش های مهارتی، کمک به تحقق سیاست های اشتغال پایدار کشور و تربیت نیروی متعهد و توانمند سازی هنرجویان و تولید ثروت را از مهم ترین اهداف این دوره از مسابقات برشمرد.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، با اشاره به کسب 13 رتبه کشوری در چهاردهمین ، پانزدهمین و شانزدهمین دوره ی مسابقات علمی کاربردی توسط هنر جویان هنرستان های کار دانش استان، ابراز داشت: مرحله تئوری کشوری هفدهمین دوره مسابقات علمی کابردی کشور به صورت هماهنگ در مهر ماه، و مرحله عملی آن در آبان ماه سال جاری به میزبانی استان هرمزگان و شهرستان بندر عباس برگزار می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار