نه هزار و ۵۰۰ نوآموز ایلامی دراجرای طرح سلامت سنجیده خواهند شد

ایلام (پانا)رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان ایلام از سنجش نه هزار و 500 نوآموز ایلامی بدو ورود به دبستان این استان خبر داد.

کد مطلب: ۹۲۳۹۶۲
لینک کوتاه کپی شد
نه هزار و ۵۰۰ نوآموز ایلامی  دراجرای طرح سلامت سنجیده خواهند شد

سید محمد موسوی رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی ایلام صبح امروز با اعلام این خبر گفت: این طرح به مدت یک ماه (۲۵ تیرماه) در ۱۶ پایگاه سنجش استان اجرا می‌شود.
وی ادامه داد: نوآموزان دختر و پسر در زمینه‌های بینایی، شنوایی، آمادگی تحصیلی، مراقبت‌های بهداشتی و پزشکی در این پایگاه‌های عمومی و یک پایگاه تخصصی در تمامی شهرستان‌های استان مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.
رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی ایلام تاکید کرد: این طرح با بکارگیری بیش از ۱۰۰ نفر شامل آزماینده بینایی، آزماینده شنوایی، تحصیلی و مسئول پایگاه و منشی مراقب بهداشت و پزشک اجرا می‌شود.
موسوی با بیان اینکه پارسال در اجرای این طرح همین تعداد نوآموز زیر پوشش سنجش قرار گرفتند، افزود: از این تعداد ۵۰ نوآموز برای ثبت نام به مدارس استثنایی ارجاع و سلامت مابقی آنها مورد تأیید قرار گرفت و راهی مدارس عادی شدند.
وی هدف از اجرای این طرح را کمک به بهبود کیفی سطح آموزش و یادگیری نو آموزان و همچنین سلامت روانی و جسمانی آنان به منظور استفاده در برنامه ریزی آموزشی و بهداشتی متناسب با استعداد کودکان برشمرد.
به گفته موسوی، از مجموع بیش از ۶۰۰ دانش آموز استثنایی در استان که در ۲۲ آموزشگاه به تحصیل اشتغال دارند تعدادی در قالب طرح فراگیر بعنوان دانش آموز تلفیقی در مدارس عادی تحصیل می‌کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار