کسب دو مقام کشوری المپیاد شایستگی محور توسط هنرجویان تبریزی

تبریز ( پانا ) - هنرجویان هنرستان های فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی در نخستین المپیاد شایستگی محور با کسب 2 رتبه کشوری خوش درخشیدند.

کد مطلب: ۹۲۳۹۲۵
لینک کوتاه کپی شد
کسب دو مقام کشوری المپیاد شایستگی محور توسط هنرجویان تبریزی

در این المپیاد که در هشت رشته تاسیسات مکانیکی، تربیت بدنی، صنایع فلزی، مکانیک خودرو، تربیت بدنی، حسابدری، امور زراعی و ساختمان برگزار گردید، هنرجو فاطمه ناصری آلنجق از هنرستان غیردولتی استعداد نوین رتبه سوم رشته تربیت بدنی و هنرجو هادی معزز کله خانی از هنرستان شهید باهنرناحیه1 تبریز رتبه سوم رشته ساختمان در میان 32 استان کشور را به خود اختصاص دادند و 5 نفر از هنرجویان شرکت کننده نیز حائز رتبه قابل تقدیر شدند.

نخستین المپیاد شایستگی محور که در 3سطح هنرستان، استان و کشور انجام شد با اهداف ترویج و ایجاد نگرش حرفه‌ای در سطح ملی، سنجش میزان کیفیت آموزش‌های تخصصی ارائه شده در 3سطح هنرستان، استان و کشور، توسعه و تعالی رشته‌های مختلف شاخه فنی و حرفه‌ای، توانمندسازی و مشارکت هنرجویان در سطوح مختلف، تقویت شوق یادگیری و یاددهی برای تعالی هنرجویان و هنرآموزان، آگاهی و شناخت جامعه در خصوص ظرفیت معرفی رشته‌های موجود در زمینه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای برای جذب هنرجویان و دانش آموختگان هنرستان‌ها در مشاغل مرتبط برگزار می شود.

معاون آموزش و پرورش متوسطه استان در حاشیه مراسم استقبال از هنرجویان گفت: « المپیاد شایستگی محور با رویکرد شایستگی‌های فنی و غیرفنی شامل اخلاق حرفه‌ای، الزامات محیط کار، نوآوری و کارآفرینی، مدیریت تولید و کاربرد فناوری‌های نوین در هشت رشته حسابداری، تأسیسات مکانیکی، مکانیک خودرو، امور زراعی، صنایع غذایی، صنایع فلزی، تربیت بدنی و ساختمان اجرا می‌شود».

وی ادامه داد: « در مرحله هنرستانی این المپیاد 8هزار و ۱۷۲هنرجو در سراسر کشور با یکدیگر رقابت کردند که به تفکیک از این تعداد 5هزار و ۲۵۴هنرجوی پسر و 2هزار و ۹۱۸هنرجوی دختر در این رویداد بزرگ شرکت داشته اند».

اکرمی اظهارداشت: « پس از برگزاری آزمون سنجش عملکردی در شهرستان‌ها 2هزار و ۲۲۶هنرجو به مرحله منطقه‌ای راه یافتند. پس از برگزاری آزمون برای مشخص شدن افراد شایسته در هر رشته نیز دو هزار و ۶۰نفر به مرحله فعالیت کارگاهی استانی رسیدند. در نهایت 8نماینده از استان‌ها در هر یک از رشته‌های فنی و حرفه ای برای رقابت در مرحله کشوری مشخص شدند».

وی افزود: « ۲۱۹هنرجوی دختر و پسر از ۳1 استان کشور در این مسابقات دو روزه با یکدیگر رقابت کردند».

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار