قائم مقام معاونت زراعت وزارت جهادکشاورزی: مشکلی در تامین نهاده های کشاورزی و کود نداریم

ایکاردا یک فرصت برای توسعه زراعت دیم است

تبریز (پانا) - قائم مقام معاونت زراعت وزارت جهادکشاورزی گفت: مشکلی در تامین نهاده های کشاورزی و کود نداریم و این نهاده ها برای کشاورزان در سال زراعی امسال تامین شده است.

کد مطلب: ۹۲۳۸۷۶
لینک کوتاه کپی شد
قائم مقام معاونت زراعت وزارت جهادکشاورزی: مشکلی در تامین نهاده های کشاورزی و کود نداریم

مجید وفابخش در بازدید از طرح های امنیت غذایی (ایکاردا) در شهرستان هشترود ضمن بیان این مطلب گفت: هدف اجرای این طرح در کشور توسعه زراعت دیم به ویژه در استان های غربی کشور است.

وی افزود: در ۳ سالی که از اجرای این طرح گذشته موفقیت های بسیار خوبی در ایجاد تنوع در ارقام گندم، جو، نخود، حبوبات و محصولات علوفه ای بدست آورده ایم.

وفابخش گفت: امیدوارم در ۲ سال آینده نیز در حوزه روستایی و دیم کاری این موفقیت ها تداوم یابد.

قائم مقام زراعت وزارت جهادکشاورزی تغییر سیستم کشت به روش حفاظتی را از مهم‌ترین دستاوردهای طرح امنیت غذایی عنوان و تصریح کرد: در این روش شخم زدن زمین حذف می شود و مواد عالی خاک و تنوع گیاهی بیشتر شده و خاک‌ورزی کم می‌شود.

وی با اشاره به اینکه پایگاه نوآوری ایکاردا یک فرصت برای توسعه زراعت دیم است، افزود: باید از این فرصت و ظرفیت در جهت آموزش کارشناسان و کشاورزان و معرفی بذور مناسب دنیا به کشاورزان بهره گرفت.

وفابخش با تأکید بر اینکه با اجرای این طرح، شغل کشاورزی در مناطق دیم‌کاری تقویت می‌شود، تصریح کرد: عوامل اجرای طرح در هشترود در اجرای این طرح عملکرد خوبی داشته اند به طوری که بیشتر کشاورزان از این طرح استقبال کرده اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار