کاهش 4 مترمکعبی مصرف ماهانه آب مردم در یزد

یزد (پانا) - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب یزد با بیان اینکه یزد یکی از استان‌های برتر کشور در مدیریت مصرف آب است از کاهش 4 مترمکعبی مصرف ماهانه آب مردم در یزد خبر داد.

کد مطلب: ۹۲۳۸۵۶
لینک کوتاه کپی شد
کاهش 4 مترمکعبی مصرف ماهانه آب مردم در یزد

علی اسلامی در دیدار آیت الله ناصری یزدی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با کارکنان آبفا یزد که به مناسبت هفته ملی صرفه جویی در مصرف آب برگزار شد با اشاره به اینکه هفته اول تیرماه به نام هفته ملی صرفه جویی در مصرف آب نام‌گذاری شده اظهار داشت: بحث مدیریت مصرف آب در جامعه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری یزد با بیان اینکه صرفه‌جویی و عدم اسراف جزو وظایف دینی ماست اظهار داشت: خوشبختانه در یزد مردم به این مسئله توجه ویژه و کافی دارند.

وی ادامه داد: در سال 85 و 86 آمار و ارقام مبین این است که هر خانواده به طور متوسط ماهانه 18 متر مکعب آب مصرف داشتند ولی این عدد در سال 97 به حدود 14 متر مکعب رسیده و این مصرف در طول یک دهه، 4 متر مکعب کاهش یافته است.

اسلامی تصریح کرد: با توجه به شرایط استان یزد که در حدود 4 تا 5 ماه گرمای بالایی داریم، مصرف خوبی به حساب می‌آید و یزد یکی از بهترین‌ها در کشور است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب یزد افزود: سال گذشته ما در وضعیت بسیار بحرانی قرار داشتیم و مردم با توصیه‌هایی که از جانب امام جمعه و مسئولان فرهنگی صورت گرفت، تحمل کردند و فصل گرم را بدون اینکه مشکلی به وجود آید گذراندیم.

وی ادامه داد: خدا را شکر امسال وضعیت بارش‌ها خوب بوده و آبی که امسال در شبکه‌های شهر جاری است، هم از لحاظ کیفیت و هم به لحاظ کمیت با سال گذشته قابل مقایسه نیست.

اسلامی با بیان اینکه بارندگی‌های اخیر سبب شد که نیاز به برداشت آب کمی کاهش یابد خاطرنشان کرد: هیچ یک از منابع آبی سطح شهر را امسال استفاده نکردیم و انشاالله وضعیت آب به گونه‌ای باشد که از آن تا پایان سال هم استفاده نکنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار