راه اندازی رادیو عدالت همزمان با آغاز هفته قوه قضاییه

شیراز(پانا)-نشست هم اندیشی مدیرکل و معاونان صدا وسیمای فارس با رییس کل دادگستری استان فارس در راستای آگاهی بخشی حقوقی، قضایی، فرهنگی و پیشگیری از وقوع جرم برگزار شد.

کد مطلب: ۹۲۳۸۲۵
لینک کوتاه کپی شد
راه اندازی رادیو عدالت همزمان با آغاز هفته قوه قضاییه

در این نشست مدیرکل صدا وسیمای فارس اظهار داشت: یک رادیو جدید به مجموعه رادیوهای کشور اضافه شد که با فرکانس 5/95 مگاهرتز در شیراز قابل دریافت است که از این طریق صدای عدالت را به سراسرکشور و بعد روی ماهواره به سراسر جهان می رسانیم و این فرصت خوبی است که بتوانیم به نحو مطلوب از آن استفاده کنیم.

سید تقی سهرابی با اشاره به این که قریب 300 شبکه ماهواره‌ای برعلیه دین و اخلاق و صبر مردم برنامه سازی می کنند، گفت : همه ما در یک شرایط بسیار سختی از نظر رسانه ای به سر می‌بریم که دشمنان تمام تلاششان این است که شبهه افکنی کنند تا ذهنیت مردم را به سمت و سوی خودشان بکشند و امید را از مردم بگیرند.

مدیرکل صدا و سیمای فارس افزود: دشمن یک کار پیچیده شبانه روزی را با هزینه های بسیار گزافی انجام می دهد کانال فضای مجازی که امروز به سهولت قابل دسترسی است 24 ساعته در حال فعالیت است که صدا و سیما باید در مقابل این هجمه ها مقابله کند هم اشراف داشته باشد و هم رصد کند هم متناسب با توطئه ها در بحث های مختلف فعالیت کند.

سهرابی امروز موضوع بدحجابی در جامعه را یکی از ترفندها و ابزارهایی دانست که دشمنان با راه اندازی شبکه های مختلف و تولید برنامه های گوناگون و ترغیب جامعه ما با رواج فرهنگ مبتذل غربی وقتی می دانند با جنگ سخت نمی توانند وارد کشور شوند به جنگ نرم روی می آورند.

او تاکید کرد: امروز دامن زدن به موضوعات اختلاص برای ناامید کردن جامعه یکی از برنامه های اتاق های فکر این شبکه هاست که در مقابل اینها با ابزار رسانه باید جنگید و جلو این کارها را گرفت.

مدیرکل صدا و سیمای فارس با بیان این که آموزش خانواده در دستور کار صدا و سیما است، گفت: مردم را باید با مسائل جزایی آشنا کرد، رسانه باید در جامعه احساس امنیت ایجادکند.

سید تقی سهرابی ادامه داد:وظیفه رسانه این است که دستگاه قضایی را درکشور مقتدر نشان دهد که موجب ترس و واهمه کسانی شود که می خواهند آرامش جامعه را بهم بزنند.

سهرابی تصریح کرد: امروز برخورد با دانه درشت ها بدون مسامحه و بدون مصلحت اندیشی یکی از کارهای مهمی است که ما می توانیم بر بسیاری از معضلات جامعه فائق بیاییم حقیقتا مادامی که ما با این دانه درشت ها برخورد جدی نداشته باشیم نمی توانیم از مردمی که در یک اتاق شیشه ای زندگی می کنند و خبرها را لحظه ای دریافت می کنند و از آن طرف هم با برجسته سازی رسانه های معاند روبرو می شوند و با ترفند های مختلف یک موضوع کوچک را بزرگ جلوه می دهند دفاع کنیم.

مدیرکل صدا و سیمای فارس تاکید کرد:پیام در رسانه گران ترین محصول است و امروز صرف هزینه های گزاف برای راه اندازی شبکه های مختلف ماهواره ای، سرمایه گذاری در فضای مجازی به خاطر این است که آنها به خوبی دریافت کردند که تاثیر گذاری رسانه فوق العاده بالاست و قبل از این که بخواهند با سخت ابزارها اهداف جامعه هدفشان را پیاده کنند با ابزار رسانه تلاش می کنند این کار را انجام دهند.

رییس کل دادگستری استان با اشاره به اینکه صدا وسیما می تواند برای جلوگیری از فساد در جامعه برنامه های خوب، مدون وسریع انجام دهد،گفت: باید برنامه ریزی کرد و هدفمند جلو رفت که بتوانیم شهری که نام سومین حرم اهل بیت نام گرفته است در استان به سمت اهداف مقام معظم رهبری سوق دهیم و این کار مستلزم برنامه سازی، همدلی و نیاز به کار فرهنگی دقیق دارد.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی برخورد قاطع با فساد که در دستور کار قوه قضاییه است را بسیار امید بخش توصیف کرد وگفت: برخورد جدی همراه با کار فرهنگی بسیار موثر است. با استراتژی و راهکار راهبردی بیانیه گام دوم تکلیف همه ما برای ادامه مسیر روشن انقلاب معلوم است در این مهم هیچ توجیهی برای کوتاهی و کم کاری وجود ندارد و دراین میان نقش رسانه بسیار ارزشمند و بی بدیل است.

موسوی با اشاره به تلاش های موثر صدا وسیما گفت: صدا وسیمای استانی به شایستگی تلاش می کند و ما باید قدردان این تلاش باشیم و همدلی و همراهی مدیرکل، مدیران و همکاران پرتلاش رسانه ملی با دستگاه قضایی را می ستاییم.

دادستان فارس نیز در این جلسه با گرامیداشت خاطره شهید بهشتی و تبریک هفته قوه قضاییه نقش آفرینی صدا و سیما در فرهنگ سازی، ایجاد نشاد، احساس امنیت، بحث مدیریت بحرانها را تحسین برانگیز دانست وگفت:صدا وسیما در بحث فتنه 88 نقش بسیار ارزنده ای را در اطلاع رسانی ایفا کرد و با نظرسنجی های خاصی که انجام می شود علی رغم وجود این همه شبکه های ماهواره ای این اقبال عمومی دال بر اعتماد عموم مردم به رسانه است.

حیدر آسیابی با تاکید بر این که ظرفیت صدا وسیمای فارس بسیار بالاست افزود: صدا وسیما می تواند روی بحث آگاه سازی، پیش گیری از وقع جرم و اطلاع رسانی از خدمات و دستاوردها موثر واقع شود ودر بحث ارتقای امنیت اجتماعی، شناسایی معضلات و مشکلات موجود به دادگستری کمک کند و به عنوان پل ارتباط بین دستگاه قضایی استان و مردم به عنوان مبلغ اجرای طرح ها ظاهر شود.

در ادامه این نشست تعدادی از معاونان دو دستگاه قضا و صدا وسیما برای ارتباط مستمر و تولید برنامه های آگاهی بخشی اظهار نظر کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار