شکوهی : نشاط در آموزش منجر به کاهش آسیب های اجتماعی می شود

تهران (پانا) - مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش واگذاری کامل و حضور بخش پرورشی در مساله پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی را مسیری برای بهبود و پیشرفت برنامه های این حوزه اعلام کرد.

کد مطلب: ۹۲۳۷۷۰
لینک کوتاه کپی شد
شکوهی : نشاط در آموزش منجر به کاهش آسیب های اجتماعی می شود

مسعود شکوهی، مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش در هشتمین جشنواره نوجوان سالم با اشاره به اهمیت برگزاری این نوع جشنواره ها در آموزش و پرورش گفت: جشنواره نوجوان سالم از برنامه‌های مهم پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی ماست که در سطح کشوری برگزار می شود.
شکوهی شاخصه این جشنواره را در حضور والدین عنوان کرد و گفت: این جشنواره از معدود جشنواره هایی است که والدین نیز می توانند حضور داشته باشند و هر حرکتی که به توانبخشی و سلامت روان دانش‌آموزان کمک کند، دارای اهمیت است.
وی افزود: ما از این نوع برنامه هایی که به بهبود روانی خانواده‌ها کمک کند، استقبال می کنیم. درواقع این نوع جشنواره ها هم به کاهش آسیب‌های اجتماعی کمک می‌کند و هم در رشد دانش آموزان تاثیرگذار است.
مسعود شکوهی در ارتباط با جدایی بخش آسیب‌های اجتماعی از حوزه تربیت بدنی و تحت پوشش قرار گرفتن در مجموعه پرورشی گفت: پیش از این هم در بخش تربیت بدنی و هم پرورشی به موضوع آسیب های اجتماعی پرداخته می شد. با این اقدام تمرکز خوبی در برنامه ریزی برای حوزه پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی شکل گرفته است.
مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش افزود: در بحث پیشگیری یکی از موضوعاتی که بسیار مهم است روی آن کار شود، موضوع نشاط و شادابی است اما از این منظر از هر ابزاری که بتواند کمک کند و آگاهانه و منطقی باشد، کمک می گیریم. این فضا را ایجاد کنیم و در راستای توانمندسازی دانش آموزان که جامعه هدف اصلی آموزش و پرورش هستند، قدم برمی‌داریم.
وی افزود: حضور بخش پرورشی بصورت متمرکز در موضوع پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی کمک می کند تا این مسیر را با موفقیت های بیشتری بتوانیم طی کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار