افتتاح ۴۰ کیلومتر بزرگراه در استان اردبیل

اردبیل (پانا) - مدیرکل راه و شهرسازی اردبیل گفت: ۴۰ کیلومتر بزرگراه استان اردبیل در سفر رییس جمهوری افتتاح می‌شود.

کد مطلب: ۹۲۳۷۶۳
لینک کوتاه کپی شد
افتتاح ۴۰ کیلومتر بزرگراه در استان اردبیل

محبوب حیدری، مدیرکل راه و شهرسازی اردبیل اظهارکرد: احداث ۶۵۰ کیلومتر بزرگراه در استان برای بلند مدت برنامه ریزی شده اما در میان مدت هدف رسیدن به میانگین کشوری است.

او بیان کرد: فقیر بودن این استان در شاخص‌های بزرگراهی واقعیتی غیر قابل کتمان است و برای جبران بخشی از این کاستی‌ها ۱۶۰ کیلومتر بزرگراه در دست احداث است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان افزود: استان اردبیل در احداث بزرگراه از میانگین کشوری عقب بوده و تلاش مجموعه راه و شهرسازی استان بر این است تا با اقدام‌های ضربتی در کوتاه مدت و میان مدت به میانگین کشوری دست یابیم.

حیدری درباره مطالعات بزرگراه سه راهی صحرا -گرمی و بیله‌سوار و اتصال آن به پارس‌آباد، سربند و مشگین‌شهر اظهار داشت: مطالعات امکان‌سنجی ۴۵۰ کیلومتر بزرگراه ردیف اعتباری گرفت تا زمینه اجرایی شدن آن فراهم آید.

او گفت: در سال گذشته برای سه محور شریانی اردبیل -سرچم، اردبیل -آستارا، رضی به گرمی و گرمی به بیله‌سوار در پیوست قانون بودجه ردیف مشخصی تعریف شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان به برآورد ۱۰ هزار میلیارد ریالی برای احداث بزرگراه اردبیل -سرچم اشاره کرد و افزود: برای محور مواصلاتی اردبیل - آستارا نیز ردیف ملی تعریف شد تا با برآورد پنج هزار میلیارد ریالی این مسیر نیز زمینه عملیاتی به خود بگیرد.

حیدری با بیان اینکه مسیر موران - گرمی، انگوت - مشگین‌شهر به طول ۱۶۰ کیلومتر در اولویت اجرا قرار گرفته، اظهار داشت: تمامی راه‌های مواصلاتی استان در حال تکمیل مطالعات است و امید است ردیف اعتباری لازم برای این پروژه ها در نظر گرفته شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار