طرح آمایش سرزمین استان در حال تکمیل است

اردبیل (پانا) - استاندار اردبیل گفت: طرح جامع آمایش سرزمینی استان اردبیل با در نظر گرفتن تمام جوانب توسط مشاور تدوین و در حال جمع بندی نهایی است.

کد مطلب: ۹۲۳۷۶۰
لینک کوتاه کپی شد
طرح آمایش سرزمین استان در حال تکمیل است

اکبر بهنام جو در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان اظهار کرد: مطالعه طرح آمایش سرزمینی از سال۹۷شروع شده و در محورهای مختلف به توسعه همه جانبه استان کمک می کند.

رییس شورای برنامه ریزی و توسعه استان افزود: در این طرح باید شاخص های تخصصی و توسعه ای مطرح شده و مدیران دستگاه های اجرایی و نخبگان استانی برای تکمیل این طرح همکاری لازم را داشته باشند.

او با اشاره به اینکه طرح آمایش سرزمینی بر مبنای ظرفیت و نیازهای شهرستان های استان تدوین می شود افزود: طرح تکمیلی تا یک ماه آینده با لحاظ کردن همه جوانب و بخش ها جمع بندی می شود تا انجام طرح تفصیلی شروع شود.

بهنام جو گفت: در فاز اول طرح آمایش سرزمین باید برای جلوگیری از مهاجرت جمعیت در شهرستان های استان برنامه های مدونی ارائه شود‌.

استاندار اردبیل با اشاره به اینکه مدیران دستگاه های اجرایی کلیه طرح را جز به جز مطالعه کنند، افزود: در حال حاضر می توان با پیشنهاد و هماهنگی نخبگان و مدیران دستگاه های اجرایی و نمایندگان مجلس هر گونه تغییر را در طرح مورد نظر اعمال کرد.

بهنام جو، دانشگاه ها را بهترین مکان برای مطالعه طرح های تحقیقاتی بر شمرد و افزود: مشاور طرح باید نشستی با روسا و اساتید دانشگاه ها جهت اخذ ایده ها و پیشنهادها برگزار کند و دانشگاهیان را در پیشبرد امور طرح مشارکت دهد.

او اظهار کرد: استان اردبیل یک استان کشاورزی و گردشگری است و بر این اساس در طرح مذکور باید ضمن حفاظت از منابع طبیعی بسترهای توسعه کشاورزی نوین و گردشگری لحاظ شود.

رییس شورای برنامه ریزی استان با بیان اینکه طرح آمایش سرزمین توسعه همه جانبه استان را به دنبال خواهد داشت گفت: در این طرح مسایل زیست محیطی، بهداشتی، کشاورزی، گردشگری، منابع آب، خاک، پیوست های فرهنگی، اجتماعی، توانمندی های خدماتی و..‌ مورد بررسی قرار گرفته است.

استاندار اردبیل از مشاور طرح و مدیران دستگاه های اجرایی خواست در مورد مقایسه با سایر استان ها، طرح آمایش اردبیل باید بهترین و جامع ترین باشد.

در این جلسه رضا کریمی به عنوان ناظر مجلس و مدیران دستگاه های اجرایی نیز پیشنهاد و نظر خود را ارایه دادند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار