معاون فرهنگی و تربیتی اداره کل آموزش وپرورش آذربایجان شرقی؛

تابستان فرصتی برای نشاط و شادمانی دانش آموزان است

تبریز( پانا) -آیین افتتاحیه فعالیتهای تابستانی کانونهای فرهنگی و تربیتی ناحیه ۴ تبریز در کانون شهید یاغچیان تبریز برگزار شد.

کد مطلب: ۹۲۳۷۴۸
لینک کوتاه کپی شد
تابستان فرصتی برای نشاط و شادمانی دانش آموزان است

معاون فرهنگی و تربیتی اداره کل آموزش وپرورش آذربایجان شرقی گفت:هفته اول تیر ماه آغاز فعالیتهای تابستانی در استان است.تابستان فرصتی است برای نشاط و شادمانی دانش آموزان.
وی گفت: امروز بالای ۲۳۰۰ پایگاه تابستانی شروع به کار می کنند. ۲۰۰ سالن ورزشی، ۱۶ اردوگاه، ۵۰ کانون و ۵۰ دارالقرآن در سطح استان در اختیار اوقات فراغت دانش آموزان هستند. اگر بخواهیم اوقات فراغت خوب و جذاب داشته باشیم باید امید آفرینی را تقویت کنیم.

علمی افزود: در آموزش و پرورش چند ضعف وجود دارد که اگر رفع شوند دچار آسیبهای اجتماعی نمی شویم. برای رفع این ضعف هاسه برنامه محوری و استراتژیک داریم.اول توسعه فرهنگ قرآن و عترت واقامه نماز است. سال قبل ۲۳۰ هزار نفر علاقمند به حفظ قرآن شدند. قرآن هر چقدر در زندگی ما سایه بیافکند زندگی پر برکتی خواهیم داشت.دوم توسعه مهارتهای ارتباطی و فضایل اخلاقی در دانش آموزان می باشد. سوم ایجاد روحیه امید. اگر شادی و نشاط باشد، میزان یادگیری بالا می رود.شادی، امید آفرینی را هم به همراه خواهد داشت.خودکشی به عدم نشاط در دانش آموز باز می گردد.
وی با اشاره به ۲۰ تیر ماه سال ۱۳۱۵گفت: رضا شاه قانون کشف حجاب را اجرا کرد و تعدادی از زنان محجبه را در مشهد به شهادت رساند و این روز، سالروز شهدای عفاف و حجاب است.اگر بی حجابی غیرت محسوب می شود در کشور ما این قبول نیست .در توسعه فرهنگ عترت و قران و... می خواهیم این غیرت را توسعه دهیم.با کمک شما خانواده ها با بد حجابی و بی حجابی مبارزه کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار