کریمی: هدف از جشنواره، شناسایی الگوهای موفق پیشگیری در مدارس است

تهران (پانا) – عبدالرسول کریمی، در اختتامیه هشتمین جشنواره نوجوان سالم از شرکت بالای ۳۰ هزار نفر از اولیا، همکاران فرهنگی و دانش آموزان در این جشنواره سخن گفت.

کد مطلب: ۹۲۳۷۱۵
لینک کوتاه کپی شد
کریمی: هدف از جشنواره، شناسایی الگوهای موفق پیشگیری در مدارس است

عبدالرسول کریمی افزود: در دوره ابتدایی مسابقات به صورت انشا و نقاشی بوده است. در دوره متوسطه اول و دوم در 7رشته برگزار شد که شامل عکس، فیلم کوتاه، روزنامه دیواری، نقاشی، ایده پردازی و نرم افزار چند رسانه ای و مقاله بود.
معاون فرهنگی و پرورشی شهر تهران در ارتباط با اهداف برگزاری این جشنواره گفت: اهداف جشنواره نوجوان سالم شامل مواردی چون گسترش نهضت فرهنگی و پیشگیری از اعتیاد و رفتارهای پر خطر و آسیب های اجتماعی است. هدف دوم شناسایی قابلیت ها و ظرفیت های مدارس و اداره آموزش و پرورش تهران در زمینه پیشگیری و مراقبت از آسیب های اجتماعی است و هدف سوم معرفی دستاوردها، ابتکارات، پیشگیری و مراقبت در مدارس کشور است. هدف چهارم، الگوهای پیشگیری از آسیب های اجتماعی در مدارس و پنجم، تجلیل از خدمات و دستاوردهای مدارس و ادارات آموزش و پرورش در زمینه پیشگیری و مراقبت است. در نهایت ششمین هدفی که دنبال می‌کنیم شناسایی الگوهای موفق دانش‌آموزی و مراقبت از کودکان و نوجوانان است.
کریمی با اشاره به بسته های مراقبت و پیشگیری گفت: بسته های مراقبت و پیشگیری آسیب های کودکان و نوجوانان به دنبال این مسئله است که دانش آموزان از اوقات فراغت شان به خوبی استفاده کنند. تجربه نشان داده است که اوقات فراغت هم می تواند منشاء رشد باشد و هم منشاء آسیب های اجتماعی. درواقع مدیریت اوقات فراغت دانش آموزی می تواند به مقدار قابل توجهی به کاهش آسیب های اجتماعی کمک کند. خوشبختانه امروز دانش آموزان اولیا و همکاران فرهنگی شهر تهران نیز به پاس خدماتی که در این حوزه داشته اند، می توانند جوایز خود را دریافت کنند.
عبدالرسول کریمی راجع به تفاوت جشنواره امسال با سال های گذشته گفت: این جشنواره مانند سال گذشته از طریق بخشنامه اطلاع‌رسانی شد اما تفاوت این جشنواره با سال‌های گذشته در این است که دانش آموزان اطلاعات را به صورت سیستمی وارد کرده اند و مانند سال‌های گذشته بصورت سنتی و دستی انجام نشد.
وی ابراز امیدواری کرد که این جشنواره رو به رشد است و افزود: امسال در این جشنواره تعدد رشته داشتیم. همچنین موضوع ایده پردازی که با حضور اولیا انجام شد یکی از موارد مورد توجه در این جشنواره است. امیدواریم بعد از این هرچه به سمت جلوتر می‌رویم جشنواره‌ها در سال‌های بعد خلاقیت بیشتری به همراه داشته باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار