فولادوند: با همت دانش آموزان و اولیا می توان آسیب های اجتماعی را مدیریت کرد

تهران (پانا) - هشتمین جشنواره نوجوان سالم با حضور علیرضا کاظمی، معاون فرهنگی و پرورشی وزارت آموزش و پرورش، عبدالرضا فولادوند، مدیرکل آموزش و پرورش تهران، مسعود شکوهی مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش، محمدی، جانشین معاونت اجتماعی و حسن محمدی، معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل تهران برگزار شد.

کد مطلب: ۹۲۳۷۰۱
لینک کوتاه کپی شد
فولادوند: با همت دانش آموزان و اولیا می توان آسیب های اجتماعی را مدیریت کرد

عبدالرضا فولادوند، مدیرکل آموزش و پرورش تهران با گرامی داشت یاد شهدای هفتم تیر گفت: اختتامیه جشنواره نوجوان سالم یکی از برنامه‌های متعدد وزارت آموزش و پرورش در راستای مدیریت آسیب‌های اجتماعی است.
وی افزود: آسیب های اجتماعی مهمترین سرمایه ها و گل های بوستان ما را تهدید می کند.
فولادوند با اشاره به اینکه آسیب‌های اجتماعی مختص جامعه ما نیست و در جوامع توسعه یافته نیز وجود دارد، گفت: این نوع آسیب ها در جوامع نیمه توسعه یافته تهدید است اما آنچه بیشتر اهمیت دارد مدیریت این آسیب هاست.
فولادوند افزود: خوشبختانه وزارت آموزش و پرورش به عنوان پرچمدار مقابله با آسیب های اجتماعی موثرترین نهادی است که با توجه به جامعه هدف این آسیب‌ها را توانسته است مدیریت کند. وی افزود: البته این تلاش ها به تنهایی موثر نیست و مقابله با آسیب های اجتماعی یک عزم ملی می خواهد.
فولادوند با دعوت از فرهنگیان و دانش آموزان برای مدیریت آسیب های اجتماعی افزود: باید فرهنگیان و دانش آموزان پای کار بیایند تا آسیب های اجتماعی را مدیریت کنیم.
وی افزود: به فراخور توسعه فضای مجازی این روزها می بینیم آسیب‌های اجتماعی گسترده تر شده است اما ما باید تلاش کنیم خانواده ها به عنوان اولیای مدرسه پای کار بیایند. در واقع اولیا بازوان توانمند آموزش و پرورش هستند و کمک می‌کنند تا آسیب های اجتماعی کاهش پیدا کند.
فولادوند گفت: جشنواره نوجوان سالم با هدف گسترش فرهنگ پیشگیری از اعتیاد و رفتارهای پرخطر شکل گرفته است و تلاش شده تا ظرفیت های مدارس و ادارات آموزش و پرورش شناسایی شود و از خدمات دست‌اندرکاران این حوزه تجلیل شود.
فولادوند با اشاره به اینکه ملت فراز و فرودهای بسیاری را پشت سر گذاشته است، گفت: با همفکری و اتحاد و مشارکت می توانیم آسیب اجتماعی و تهدیدات آن را مدیریت کنیم.
در انتهای این جشنواره از تندیس هشتمین جشنواره دانش آموزی نوجوان سالم رونمایی شد و از دانش آموزان برگزیده این جشنواره تقدیر به عمل آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار