افتتاح سالن تماشاخانه درمجتمع فرهنگی هنری شهیدامانی شیروان

شیروان(پانا)- سالن تماشاخانه با حضور جمعی از هنرمندان و مسئولین استانی و شهرستانی درمجتمع فرهنگی هنری شهیدامانی شیروان افتتاح شد.

کد مطلب: ۹۲۳۶۹۶
لینک کوتاه کپی شد
افتتاح سالن تماشاخانه درمجتمع فرهنگی هنری شهیدامانی شیروان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان شمالی در آیین افتتاحیه این تماشاخانه گفت: استان خراسان شمالی فقط بجنورد نیست و امکانات سطح کار را تبیین می کند و هدف مجموعه این است که امکاناتی را که داریم هرچه به خوبی توزیع شود شاهد رونق شهرستان های استان نیز خواهد شد.

حسین فرخنده افزود:امیدواریم این افتتاحیه سرآغاز بسیار خوبی برای کارهای نمایشی در این شهرستان باشد.

وی در پایان با اشاره به اینکه سرانه فضاهای فرهنگی در استان 37 سانتی متر به ازای هر 1000 نفر می باشد، خواستار اختصاص زمین و حمایت جهت احداث سینمای تخصصی در شهرستان شیروان شد.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین با بیان اینکه بین تمامی مسئولان شهرستان هماهنگی بسیار زیادی وجود دارد گفت: ما همه در کنار هم هستیم و التهاب را به مردم منتقل نمی کنیم چون به وحدت لطمه می زند و ان شاء الله کارهای خوبی را برای این شهرستان بتوانیم رقم بزنیم.

دکتر عبدالرضا عزیزی با اشاره به اینکه همه هنرمندان الگوهای مردم هستند خواستار حمایت از بخش خصوصی در اجرای برنامه های فرهنگی، هنری، ورزشی و... شد.

فرماندار شهرستان شیروان نیز در این افتتاحیه با اشاره به اینکه شهرستان شیروان از گذشته ظرفیت های خوبی در زمینه های فرهنگی و هنری داشته است گفت:شهرستان شیروان در حوزه های نمایش، موسیقی، خط، نویسندگی و... بسیار قوی است.

دکتر امین رضا مرآتی افزود: جدای از انتقال پیام، هنر، انتقال مفاهیم و فرهنگ است و به تلطیف فضای اجتماعی و نشاط اجتماعی کمک می کند و می طلبد که در خدمت تمام هنرمندان باشیم.

وی در پایان اظهار داشت: امیدواریم که همه هنرمندان شهرستان یک واحد تخصصی برای خود داشته باشند.

زهره بابایی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شیروان نیز گفت: این تماشاخانه در زیربنای 200 متر مربع و با ظرفیت 98 صندلی و با اعتباری بالغ بر 3500 میلیون ریال جهت استفاده تمام هنرمندان گروه نمایش افتتاح گردید.

زکریا شیرمحمدزاده از پیشکسوتان کارگردانی و بازیگری هنرهای نمایشی شهرستان شیروان نیز گفت: انجمن هنرهای نمایشی این شهرستان دارای 150 عضو می باشد که توانسته است نمایش های بسیار زیادی را در سطح کشور و استان به روی صحنه بیاورد.

وی خواستار استفاده اختصاصی از این سالن تماشاخانه جهت تمامی گروه های نمایشی در سطح شهرستان شد.

در آیین افتتاحیه تماشاخانه دکتر شاهرخ شاهرخی شهردار و نجفعلی روشن و حسن اسکندریان از اعضای شورای اسلامی شهر شیروان نیز حضور داشتند.

قرائت قرآن توسط ابراهیم صفایی، اجرای موسیقی توسط استاد خان محمد آدینه پور از پیشکسوتان هنر موسیقی و اعطای گواهینامه درجه یک هنری معادل دکترای موسیقی به ایشان از دیگر برنامه های این افتتاحیه بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار