سرپرست معاونت تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان کرمانشاه:

آیین تجلیل از برگزیدگان مسابقات سفیران سلامت برگزار شد

کرمانشاه (پانا) - سرپرست معاونت تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان کرمانشاه از برگزاری آیین تجلیل از برگزیدگان مسابقات سفیران سلامت خبر داد.

کد مطلب: ۹۲۳۶۹۲
لینک کوتاه کپی شد
آیین تجلیل از برگزیدگان مسابقات سفیران سلامت برگزار شد

ماشاالله پروین سرپرست معاونت تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان از برگزاری آیین تجلیل از برگزیدگان جشنواره سفیران سلامت مرحله استانی و برگزیدگان مسابقات جهانی نقاشی در سالن تدبیر اداره کل خبر داد.

وی در این آیین گفت: تربیت در مدرسه باید به ابعاد مختلف وجودی دانش‌آموزان توجه نماید. بر همین اساس ابعاد و ساحت‌های وجودی متربیان و توجه به شئون مختلف حیات طیبه در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به شش ساحت تقسیم شده است که یکی از مهمترین این ساحت‌ها - ساحت تربیت زیستی و بدنی می‌باشد.

پروین ادامه داد: ساحت تربیت زیستی و بدنی که بخشی از جریان تربیت رسمی و عمومی می‌باشد ناظر بر حفظ و ارتقای سلامت و رعایت بهداشت جسمی و روانی دانش‌آموزان در قبال خود و دیگران است.

سرپرست معاونت تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان خاطرنشان ساخت: قلمرو این ساحت می‌تواند مواردی چون سلامت فردی و اجتماعی، مراقبت از جسم و روح، احساس ﻣﺴﺆولیت در قبال حفظ محیط زیست و منابع طبیعی و شناخت طبیعت و احترام قائل شدن برای آن می‌باشد و مهمتر از همه توجه به ظرفیت‌های تربیت غیر رسمی برای زمینه‌سازی کسب شایستگی‌های پایه به ویژه در حوزه سلامت و تربیت بدنی است.

سپس، شیرزاد احسان‌خواه، رئیس اداره سلامت و تندرستی آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: برنامه سفیران سلامت با هدف هم‌افزایی برای بسیج ظرفیت‌های دانش‌آموزان و کوشش برای تحقق همه جانبه ساحت تربیت زیستی و بدنی ارائه شده است.

وی افزود: این برنامه بر پایه رویکرد آموزش همسالان است که یک برنامه منسجم به منظور ایجاد یک شبکه همسال موثر برای تشویق دانش‌آموزان در جهت ارتقای سلامت آنهاست.

احسان‌خواه گفت: برنامه سفیران این فرصت را برای دانش‌آموزان مهیا می‌کند که آگاهی‌های لازم در خصوص موضوعات سلامت و محیط زیست با استفاده از ارزش‌های تعاملی و مشارکتی (بحث گروهی، کارگاه آموزشی، ایفای نقش و ... ) را کسب و آن را به سایر همسالان منتقل کنند.

وی افزود: در استان کرمانشاه بیش از 47000 سفیر سلامت در چهار دوره تحصیلی (اول و دوم ابتدایی، اول و دوم متوسطه) در مدارس شهری و روستایی مشغول فعالیت هستند و در جشنواره امسال بیش از 12000 اثر در سامانه ثبت شد. این رقابت فرهنگی هنری از سطح مدرسه آغاز و پس از آن در مرحله شهرستان و استان ادامه یافت که امروز از 36 نفر از برگزیدگان قسمت دانش‌آموزی و همکاران در مرحله‌ی استانی تجلیل می‌شود.

در این مراسم از سه دانش‌آموز کرمانشاهی که در مسابقه نقاشی روز جهانی بهداشت سال 2019 با موضوع «مراقبت بهداشتی اولیه برای پوشش همگانی سلامت» در منطقه مدیترانه شرقی موفق به کسب مقام شدند نیز تجلیل به عمل آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار