کنترل مواد اعتیاد‌آور ، برای رسیدن به کاهش 25 درصدی

یزد (پانا) - دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کاهش 25 درصدی مواد مخدر در سال جاری را در دستور کار قرار داد و گفت: اولویت اول را بر روی کنترل مواد اعتیاد آور گذاشته ایم تا به کاهش 25 درصدی برسیم.

کد مطلب: ۹۲۳۶۸۶
لینک کوتاه کپی شد
کنترل مواد اعتیاد‌آور ،  برای رسیدن به کاهش 25 درصدی

نشست خبری دبیر و روسای کمیته های تخصصی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر، با اصحاب رسانه پیش از ظهر امروز در سالن شهید موحدین استانداری برگزار شد.

در این نشست "سید مصطفی کرباسی" دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر، مهم ترین آسیب اجتماعی را مواد مخدر معرفی کرد و بیان داشت: مواد مخدر چهارمین آسیب اجتماعی پس از فقر در جامعه تلقی می شود.

وی کمبود نشاط اجتماعی، فقر، عوامل فرهنگی، روانشناختی و مشکلات زندگی اجتماعی را از عواملی دانست که سبب روی آوردن افراد به مواد مخدر شده است.

کرباسی در ادامه گفت: کاهش 25 درصدی مواد مخدر در سال جاری در دستور کار قرار دارد و اولویت اول را بر روی کنترل مواد اعتیاد آور گذاشته ایم تا به کاهش 25 درصدی برسیم.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر برگزاری نمایشگاه از روز سه شنبه 4 تیر ماه 98 تا پایان هفته در محل پارک آزادگان، همایش گرامیداشت در صبح روز پنجشنبه 6 تیر 98 و تجلیل از فعالان مبارزه با مواد مخدر، تبلیات محیط گسترده و بیش از 300 برنامه ورزشی در استان را از اهم برنامه ها به مناسبت گرامیداشت روز جهانی مبارزه با مواد مخدرمعرفی کرد.

در ادامه این نشست "محمد حسین زارع" نماینده رئیس کمیته درمان مبارزه با مواد مخدر از 145 مرکز در استان یزد جهت مبارزه با مواد مخدر خبر داد و افزود: از این تعداد 14 واحد کمپ، تاسیس شده است.

وی تریاک را به عنوان اولین ماده اعتیاد آور در استان معرفی کرد و اظهار داشت: هروئین، قرص ترامادول و کراک و شیشه پس از آن ماده اعتیادآوری است که افراد از آن استفاده می کنند.

زارع با بیان اینکه افرادی که از مواد مخدر استفاده می کنند حداکثر سواد آن ها سیکل و دبیرستانی است خاطرنشان کرد: 32 هزار و 976 نفر در سال 1397 تحت نظر و درمان قرار گرفتند که هزار و 600 نفر زن در کلینیک ها و 125 نفر زن در محل کمپ ها تحت درمان قرار دارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار