درخشش هنرجویان آذربایجان غربی در اولین المپیاد شایستگی محور هنرجویان فنی و حرفه ای

ارومیه(پانا)-معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان گفت: آذربایجان غربی با کسب سه رتبه برتر در اولین المپیاد شایستگی محور هنرجویان فنی و حرفه ای کشور، توانست رتبه دوم این المپیاد را کسب کند.

کد مطلب: ۹۲۳۶۴۶
لینک کوتاه کپی شد
درخشش هنرجویان آذربایجان غربی در اولین المپیاد شایستگی محور هنرجویان فنی و حرفه ای

مهین منافی با اعلام این خبر اظهار داشت: در راستای کیفیت بخشی به فعالیت های آموزشی در هنرستانها و تحقق بخشیدن به سند تحول بنیادین و با هدف هدایت هنرجویان از آموزش های حافظه محور به آموزش های مهارت محور برای اولین بار در سطح کشور مسابقات تیمی و انفرادی تحت عنوان المپیاد شایستگی محور هنرستانهای فنی وحرفه ای ابتدا در سطح منطقه و شهرستان سپس مرحله استانی و کشوری اجرا شد.

منافی گفت: المپیاد شایستگی محور با رویکرد شایستگی‌های فنی و غیرفنی شامل اخلاق حرفه‌ای، الزامات محیط کار، نوآوری و کارآفرینی، مدیریت تولید و کاربرد فناوری‌های نوین در هشت رشته حسابداری، تأسیسات مکانیکی، مکانیک خودرو، امور زراعی، صنایع غذایی، صنایع فلزی، تربیت بدنی و ساختمان انجام می‌شود.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان خاطر نشان کرد: استان آذربایجان غربی با کسب سه عنوان برتر شامل رتبه یک تاسیسات انفرادی، رتبه یک تاسیسات گروهی و رتبه سوم صنایع غذایی توانست در مجموع پس از خرسان رضوی، رتبه دوم کشوری المپیاد شایستگی محور را کسب کند.

این مقام مسئول بیان کرد: امبرمحمد محمدی از هنرستان شهید نادر علیزاده ناحیه ۲ارومیه رتبه اول تاسیسات مکانیکی و ژیلا محمودی از هنرستان شرف شهرستان نقدهرتبه سوم صنایع غذایی را کسب کردند؛ همچنین در رشته تاسیسات گروهی هم آذربایجان غربی رتبه اول کشوری را از آن خود نمود.

وی خاطر نشان کرد: برگزاری این المپیاد در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان «رونق تولید» نامگذاری شده اقدامی ارزشمند بوده و یقیناً در آینده اثرات و نتایج آن را در آموزش و پرورش کشور و از طریق ایجاد اشتغال پایدار، رونق تولید و در نهایت توسعه اقتصادی خواهیم دید.

گفتنی است مرحله کشوری المپیاد شایستگی ۲۷لغایت ۲۹خردادماه ۹۸به میزبانی آموزش و پرورش خراسان رضوی در مشهد برگزارشد و ۲۱۹هنرجوی دختر و پسر از ۳۲استان کشور طی دو روز با یکدیگر به رقابت خواهند پرداختند و در پایان نفرات برتر کشوری در هر عنوان آزمون شایستگی محور معرفی شد ند

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار