فرماندار درمیان : تصویب راه اندازی دو پایگاه اورژانس روستایی در درمیان

درمیان(پانا) ـ فرماندار درمیان در کارگروه سلامت و امنیت غذایی از تصویب راه اندازی دوپایگاه اورژانس روستایی در درمیان خبرداد .

کد مطلب: ۹۲۳۶۳۹
لینک کوتاه کپی شد
فرماندار درمیان : تصویب راه اندازی دو پایگاه اورژانس روستایی در درمیان

محمد بشیری زاده روز شنبه در نشست کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان درمیان افزود: در حال حاضر پنج پایگاه اورژانس، ۴۱ خانه بهداشت و ۱۰ مرکز جامع سلامت خانواده در شهرستان به مردم در زمینه سلامت خدمات رسانی می‌کنند.

او از کسب رتبه نخست درمیان در طرح ملی کنترل فشار خون خبر داد و گفت: از جمعیت ۲۳ هزار نفری بالای ۳۰ سال شهرستان، ۱۳ هزار و ۵۰۰ نفر در این طرح غربالگری شدند که تاکنون ۵۸ درصد جمعیت بالای ۳۰ سال شهرستان در این طرح شرکت کردند.

بشیری زاده ادامه داد: در این طرح، ۲ هزار ۴۵۱ بیمار فشار خونی بودند که از این تعداد ۵۷ نفر در طرح کنترل ملی فشار خون شناسایی و ثبت سامانه شدند.

او بیان کرد: توجه و اهمیت دادن به مقوله سلامت غذایی و پیشگیری از بیماری‌ها ضروری است که باید دستگاه‌های متولی نسبت به تأمین سلامت و امنیت غذایی نظارت جدی داشته باشند.

فرماندار درمیان گفت: نظارت بهداشتی بر مراکز عرضه مواد غذایی در این شهرستان مرزی افزایش یابد تا مشکلی برای مردم ایجاد نشود.

بشیری زاده با بیان اینکه امنیت غذایی از محورهای اصلی در پیشگیری از بیماری‌ها و حفظ و ارتقا سلامت جامعه است و باید به این مهم توجه ویژه شود، اضافه کرد: گرایش به غذاهای آماده، پرچرب و شیرین زنگ خطری برای جامعه است و نیاز است نهضت الگوی تغذیه سالم در زندگی مردم نهادینه شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار