معاون آموزش متوسطه خبر داد

۳۰ درصد دانش آموزان ایلامی به رشته های فنی و حرفه ای هدایت می شوند

ایلام(پانا)-معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان ایلام گفت: درصد تحصیل دانش آموزان پایه دهم رشته های فنی و حرفه ای و کار و دانش این استان در سال تحصیلی آینده به ۳۰ درصد افزایش می یابد.

کد مطلب: ۹۲۳۶۲۸
لینک کوتاه کپی شد
۳۰ درصد دانش آموزان ایلامی به رشته های فنی و حرفه ای هدایت می شوند

حشمت اله وردی گفت: سال تحصیلی گذشته از مجموع بیش از هفت هزار و ۲۶۷ دانش آموز پایه اول مقطع متوسطه دوم یک هزار و ۹۶۲ نفر معادل ۶۷/‏۲۵ درصد در رشته های فنی و حرفه‬ ای و کار و دانش تحصیل کرده اند.

وی ادامه داد: بر اساس برنامه ریزی های انجام گرفته تا پایان برنامه ششم توسعه باید درصد تحصیل دانش آموزان ورودی پایه دهم در رشته فنی و حرفه ای و کار و دانش به ۴۹ درصد افزایش یابد.

وی اظهار کرد: در این زمینه و بر اساس فعالیت کمیته هدایت تحصیلی دانش آموزان پیش بینی می شود سال تحصیلی آینده (۹۸-۹۹) درصد ورودی دانش آموزان پایه دهم در رشته های فنی و کار و دانش به ۳۰ درصد برسد.

اله وردی سیاست وزارت آموزش و پرورش را کاهش آمار ورودی دانش آموزان در رشته های تجربی به فنی و حرفه ای عنوان کرد و گفت: بر این اساس نرخ تحصیل دانش آموزان پایه دهم نیز از رقم کنونی ۳۶/‏۳۴‬ باید به ۳۰ درصد کاهش یابد.

به گفته وی، در سال تحصیلی گذشته از مجموع کل دانش آموزان پایه دهم ۶۷ / ‏ ۲۵‬ درصد رشته فنی و حرفه ای و کار و دانش، ۳۴/‏۳۶‬ درصد رشته تجربی و ۲۵/‏۳۴‬ انسانی و ۲۵/‏۳‬ درصد در رشته ریاضی تحصیل داشته اند.

اله وردی اظهار کرد، با توجه به اینکه تا پایان برنامه ششم توسعه تحصیل دانش آموزان در رشته های نظری و کار و دانش و فنی باید متوازن شود، یادآور شد: با برنامه ریزی باید گرایش و درصد تحصیل دانش آموزان ایلامی به رشته های نظری بویژه تجربی کاهش و به سمت رشته های فنی و کار و دانش هدایت شوند.
وی اظهار کرد: در این زمینه کمیته هدایت تحصیلی دانش آموزان در این اداره کل فعال و با کیفی سازی هنرستان ها و فرهنگ سازی بین دانش آموزان و خانواده ها سعی در جذب دانش آموزان به سمت رشته های فنی و کار و دانش دارد.
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان ایلام با اشاره به فعالیت کمیته هدایت تحصیلی دانش آموزان با هدف کمک بهتر به انتخاب درست رشته تحصیلی آنها در این استان در سالهای اخیر اضافه کرد: این کمیته به منظور آگاهی بخشی به دانش آموزان پایه سوم راهنمایی و اولیای آنها با رویکرد انتخاب رشته درست فعالیت خود را آغاز کرده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار